Monday, February 22, 2010

رتبه های غرورآفرین

آنان که بوده اند و دیده اند می دانند که این دردی است قدیمی. دولتمردان به آسانی دروغ می گویند و متملقان به آسانی آن را توزیع و تکثیر و بلکه تقویت می کنند. توجیه این است که به ملت روحیه بدهیم اعتماد به نفس بدهیم درست می شود. می بینید که بیش از یک قرن است عمل نکرده تا رسیده به آخرین دولتمرد ایرانی رییس دولت نهم و دهم جمهوری اسلامی.

محمود احمدی نژاد هر هفته سخنی می گوید که هیچ قدرتمند بزرگی که تاریخ ساز هم باشد نگفته است مانند هفته پیش که گفت من رسما اعلام می کنم ایران از ابرقدرت های جهانی است و کسی یارای ایستادگی در برابرش ندارد"

و همین گفته هاست که آدمی را وادار می کند تا به جست و جو درآید. حاصل جست و جو درباره رتبه ایران در دوران دولت احمدی نژاد این هاست دوست جوانی از رادیو زمانه استخراج کرده و برایم فرستاده است:
رتبه های بالای جدول:
رتبه ی سوم خطرناک ترین کشور برای وبلاگ نویسان
خودکشی زنان : رتبه سوم جهان
رتبهٔ دوم در زمينه اعدام
رتبه اول در آمار مهاجرت نخبگان، ميان 91 کشور


رتبه های ته جدول:
آزادي مطبوعات : ايران رتبه ۱۷۲ از ۱۷۵كشور
زندانی کردن روزنامه نگاران :بافاصله بعید اول در جهان
رتبه ۱۶۸ در زمینه فساد دولتی
رتبه 88 از نظر شاخص توسعه انساني
گذرنامه جمهوری اسلامی در آخر جدول جهانی اعتبار
رتبه ۱۲۳ جهان در تامین سلامت مردم
از نظر نرخ تورم در میان 225 کشور، 219 بوده است.
بالاتر از آنگولا در «انتهای جدول» جاذبه های تجاری
سهم زنان در مدیریت: رتبه جهانی 101 میان 120 کشور
رتبه 144 فضای کسب و کار جهان
رتبه جهانی در سرعت اینترنت: 186
رتبه 172 از میان 176كشور را براي آزادي رسانه

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin share on facebook

نظرات

At February 22, 2010 at 3:52 AM , Anonymous Anonymous said...

استاندار تهران در مراسم تودیع سردار علی فضلی از فرماندهی سپاه سید الشهدا گفت: سردار فضلی از اعضای اثرگذار و نافذ در همه تصمیم‌گیری‌های شورای تامین استان تهران بود.

به گزارش ایسنا، مرتضی تمدن افزود: در مقطع پس از انتخابات و جریان فتنه وآشوب منافقان و فتنه‌گران، شاهد تلاش و زحمات بی‌وقفه این سرباز اسلام و ولایت بودیم.

وی با اشاره به حماسه حضور ده‌ها میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: برای مشخص شدن آثار و برکات این حرکت عظیم، زمان لازم است زیرا این حرکت در داخل و در سطح بین‌الملل منشا تحولات عظیم و احیای راه و سیره امام(ره) خواهد بود.

وی تصریح کرد: این حرکت، کفر و نفاق و فتنه را مایوس و سرکوب کرد.

در این مراسم هم‌چنین سردار حسینی مطلق به عنوان فرمانده جدید سپاه سیدالشهدای استان تهران معرفی شد.

 
At February 22, 2010 at 3:59 AM , Anonymous Anonymous said...

این باید کله ایران پخش بشه تو مردمی که دسترسی نادران به اطلاعات درست بفهمن چرا سبزها جونشون کف دستشون گذاشتند و میان تضاهرات.

 
At February 22, 2010 at 5:15 AM , Anonymous Anonymous said...

با سلام
جالب بود اما احودی نژاد فکر کنم رئیس دولت نهم و دهم بودند و در حال حاضر سعی می کنند باشند

 
At February 22, 2010 at 5:21 AM , Anonymous بهرامی said...

آخرین دولتمرد ایرانی رییس دولت هشتم و نهم جمهوری اسلامی.!!!

 
At February 22, 2010 at 5:44 AM , Anonymous محمد said...

سلام آقا مسعود،

این رتبه بندی‌ها از نظر ما و شما معتبر است، و جایگاه ایران باعث شرمندگی. این دولت فخیمه، با قبلی‌‌ها کاری ندارم چون آقای خاتمی هیچ وقت از این جمله‌های آقا محمود نمیگفت که ما ابر قدرتیم و ..، واقعاً اعتقاد دارد که قطعنامه‌های شورای امنیت کاغذ پاره است و این رتبه بندی‌ها کار سازمانهای صهیونیستی. واقعا اعتقاد دارد به کار‌های اشتباهی که می‌‌کند، اینجور فکر میکند که هر چه غرب گفت، بر عکسش را بگویند، هر چه غرب خواست بر عکسش را بکنند، عزّت و اقتدار ملی‌ این است. خطا‌ها هم با کمک پول نفت عزیز قابل پوشش است.

ارادت

 
At February 22, 2010 at 7:39 AM , Anonymous ج توانا said...

با درود بر م بهنود
یه دشت سرسبز
یه رود پر آب
یه سد محکم داشتیم تو سیلاب
از خوشی ها دلمون آزرد
سد رو شکستیم دنیا رو آب برد
حالا از اون در و دشت چیزی نمونده باقی
انگار از این میخونه صدساله رفته ساقی
از ماست که بر ماست

پاینده ایران  

 
At February 22, 2010 at 7:54 AM , Anonymous محمود said...

دیگر این آقای احمدی‌نژاد 5 سالی‌ست که نوبر ایران و جهان و تاریخ بشریت شده است با دروغ‌های شاخ‌دار در عصر رسانه!! یکی نیست بگوید که اگر هم باشد بعد از این پرسش جایی می‌رود که عرب نی انداخت! پرسش این است که سند و مدرک رو کن جان‌ام! و بعد در کمال خون‌سردی و با لبخند زشتی می‌گوید: اسنادش موجود است اگر بخواهید تقدیم می‌کنیم... جز آرزوی خیر برای ایران عزیز و دربندمان چه می‌توان کرد. ضمنن امروز پیامکی دست به دست می‌گشت:


سال 89 به نام سال:

(فشار اسلامی، تحمل ملی)
نام‌گذاری گردید.
بیت رهبری!!!

 
At February 22, 2010 at 8:04 AM , Anonymous Anonymous said...

مسعود بهنود مورچه ای کهفیل نشانداده میشود دیروز خودش را سفید میکرد تا پیر نشانداده شود وامروز خود را سیاه میکند تا جوان نشانداده شود اینهم نوعی فریب یا عوامفریبی است هرچند حالا دوستانش خواهند آمد وگفت شخصی است آری شب خیز هم گاهی با فرزان دلجو ریش میگذارند تا بقول خودشان پکچ های آلت بزرگ کن بفروشند آنان هم زورنالیست اند این یکی هم قلم امروز مظلومترین است قلم تنها در بند نظامهای دیکتاتوری مانند ما نیست در بند انسانهایی نیز هست که لقمه را به خیالی به امیدی میپیچند و بالا میبرند وگاهی از چپ گاهی از راست به حلقوم فرو میکنند برای خودم متاسفم که در جوانی گاهی علاقه ای به او داشتم گرچه خود رابا قلم ناتوانتر از او نمیدانم اما چه کنم که چون او ها؟؟ نه آینها آنها جویای نام نیستم

 
At February 22, 2010 at 8:44 AM , Anonymous Anonymous said...

احسنت برآن شیر پاک خورده ایی که به یمن بی نظیری در تاریخ معاصرمان بالاجبار خود را با خود مقایسه می کند.او هر روز رکورد قبلی اش را با سر بلندی می شکند و ملتی یک صدا برایش در پشت بامها هورای شبانه می کشند. گرچه رکوردهایش ترمز بریده و فقط دنده عقب دارند ولی کاچی به از هیچی ست .

 
At February 22, 2010 at 9:00 AM , Blogger Dalghak.Irani said...

من از این فاجعه سردرد می گیرم قبل از ورود به فهم فاجعه حتی.
پس اجازه بدهید من به کامنت "برزوی نازنین" درپست قبلی سلامی بگویم واز ایشان بخواهم که مرا در آوردگاه خودش حاضر نخواهد همیشه. که سخت گرفتارم.
برزو جان یک نگاهی بینداز به آخرین مصاحبۀ "مهدی کلهر" با خبرگزادی مهر تا عیار دستت بیاید که چطور ممکن است دربین مختاران ومسئولان رده اول یک سیستم سیاسی این همه آشفتگی وتشتت وسرگردانی نظری باشد وبازهم ما بتوانیم از یک سیستم یا حکومت صحبت کنیم. تازه این دردولتی از دولت های جمهوری اسلامی است که به نظر من دولت ترین دولت تمام عمر جمهوری اسلامی است. وبه تعبیر وتعریف خودشان هماهنگ ترین دولت است با "ایدئولوژی" -البته من هژمونی می دانم-حاکمان. یا...هو
ضمناً اگر مجدداً پاسخ بدهید مرا از پاسخ گویی معذور بدارید ودرسایر موارد به وبلاگ خودم مراجعه کنید.
ممنون از مسعود بهنود

 
At February 22, 2010 at 10:21 AM , Anonymous Anonymous said...

مسعود عزیز در این 30 سال میلیاردها دروغ در کشور انباشته شده است و اگر قرار باشد به دروغگویی نمره داده شود هیچ کشوری به پای مقامات ریز و درشت ما نمی رسند.
اما نکته ای می خواهم بگویم که واقعیت محض است فهم و درک مردم ما است که به نظر می رسد بالاترین در سطح جهان باشد.در 25 خرداد با آرامش خود در تظاهرات میلیونی نشان دادیم حتی از مردم مهد آزادی جهان چند سر و گردن بالاتریم.
من این موضوع را با تمام وجود در تظاهرات عاشورااز نزدیک لمس کردم
طهماسبی

 
At February 22, 2010 at 10:44 AM , Anonymous Anonymous said...

خیلی لذت بردم.
ارادتمند
ضمنا لطف کنید لینک قسمت دوم را کنترل کنید

 
At February 22, 2010 at 2:47 PM , Anonymous Anonymous said...

قطعأ قسمتی از دهها میلیون دلار بودجه ای که آمریکا و همدستانش هزینه میکنند صرف همین آمار ها میشود که برخی از آنها خیلی غیر منصفانه اند، وگرنه یک سنت از این دلارها را به من و شما نداده اند.

مثال:
١. رتبه ی آزادی مطبو عات و رسانه ها !
تنها ده کشور عربی و مجاور ایران را به جرأت میتوانیم نام ببریم کا آزادی های بمراتب محدودتری نسبت به ایران دارند! افغانستان، ترکمنستان، عراق، کویت، سعودی، سودان ...
٢. جاذبه های تجاری بعد از آنگولا ... ؟! آیا در افغانستان و یا مغولستان و ... بیش از ایران سرمایه گذاری شده است.

خصوصأ «رتبه های ته جدول » خیلی مغرضانه مینمایند.
برزو

 
At February 22, 2010 at 3:29 PM , Anonymous خسته said...

در مورد اعدام: اگر چین مقام اول را داشته باشد، با توجه به جمعیت چین و ایران، رتبه ی اول، منطقا برازنده ی دولت ایران است. لطفا اصلاح بفرمایید

 
At February 22, 2010 at 5:54 PM , Anonymous Anonymous said...

‫سه مصیبت گریبان ایران را گرفته: "آقا" ، "آقا" زاده ها و "آقا" زده ها!

 
At February 22, 2010 at 7:21 PM , Blogger Unknown said...

ghaye Behnoud,
mifid, mokhtasar va gooya bood!

 
At February 23, 2010 at 1:52 AM , Anonymous Anonymous said...

وقتی بناست شیپور را از سر گشادش بدمید دیگر احتیاج برادیو زمانه یا رادیو فردا و بی بی سی
نیست فقط نوکر غرب بودن تمام آمارها را درست میکند ... ذکر یکی ازین آمارهای مخالفین نظام
کافیست تا دروغپردازی انها مثل روز روشن شود ...در باره آزادی روزنامه نگاری در میان ۱۷۵ کشور
ایران را ۱۷۲ قرار داده اند نمیدانم کره شمالی کوبا و عربستان و سوریه و چاد و نیجر وافریقای
مرکزی و ترکمنستان و امارات و عمان و سودان و سومالی و ....ده ها کشور بزرگ و کوچک دیگر اصلا
نه اپوزیسیون دارند نه نفسی از کسی بلند است و تظاهراتی در مخالفت حکومتها فقط بخاطر سر سپردگی
کامل انها بغربست و شما جناب بهنود این ننگ سر سپردگی دوباره ایران را بغرب بگور خواهید برد

 
At February 23, 2010 at 5:01 AM , Anonymous Anonymous said...

In Agha v ham fekeransh az sayareh digari mibashand, behamin khater tajzieh tahlil v jahanbini digran barayeshan namafhom v ghire ghabele dark ast.enteghad bar goftar v amaleshan haseli hamchon ab dar havang kobidan darbar nakhahad dast.behtar ast niroo v zaman anj bekar grefteh shavad,ke komaki barai hale mezelat keshvar bashad.

 
At February 23, 2010 at 6:52 AM , Blogger Dalghak.Irani said...

ته قضیه
1- آنانی که به مسعود بهنود ایراد می گیرند که این آمار می تواند بی طرفانه وعین واقعه نباشد وسمت وسوی سیاسی(مخالفت با جمهوری اسلامی) دارد حرف بی ربطی نمی زنند. منتها مشکل این جاست که از این صغرای درست- ونه دقیق- کبری نادرست استنتاج می کنند.
2- این دوستان شفیق مشخص نمی کنند که اگر این بزرگنمایی سیاسی ادعایی آنان از این آمارها سترده شود ومثلاً رتبۀ واقعی جمهوری اسلامی چند نمره بالاتر یا پایینتراز آمارارائه شده باشد چه تفاوتی در"زیست بوم" ایرانیان گیرافتاده در وضعیت نابسامان قرون وسطایی می تواند مورد اتکا وافنخارقراربگیرد.
3- مسأله بسادگی این است که ایران نسبت به سی سال پیش دریک نمای دور ونسبت به چند سال پیش درنمای نزدیک ازهمۀ کشورهای پیرامونی دروضعیت مشابه یا پایینتر از خودمان عقب مانده تراست، واین عقب ماندگی روبه تشدید است ونه تحدید. لذا روح این آمارها ازما پاسخ این را می طلبد که: "چرا باید چنین باشد؟"
4- خب یک پاسخ کلیشه ای و خررنگ کن این است که این عقب ماندگی هرروز تشدید شونده بهای "استقلال سیاسی" است که ناچاریم بپردازیم. ولی آیا واقعاً چیزی بنام استقلال سیاسی وجود دارد یانه ودرصورت وجود به چه کارزندگی آدم ها می خورد. آیا خوراک وپوشاک وکار ودرآمد وتحصیل وثروت ولذت و...وبطورکلی "زندگی" خوب باید ملاک باشد یانه؛ فقط می توان با فوت کردن درجلد این پهلوان پنبۀ مفنگی هدف از زندگی را افتخار به مخالفت ومبارزه با اوباش محله(دراینجا امریکا وانگلیس واسراییل والا ماشاءالله) قرار داد.
5- ول کنیم این مفاهیم بشدت کهنه ورسوب کرده دراعماق دل وجانمان را که "بهای استقلال مان را می پردازیم". مگر غیراز این است که هر عمل عقلانی باید به بهبود شرایط زندگی مان منجر شود والا بیهوده است. اصلاً کدام فقیر مستقلی می شناسیم درهمسایگی فردیمان که مستقل باشد دربالادستی بجای زیردستی. آیا تا حالا اتفاق افتاده که همسایۀ غنی ما برای گرفتن دوتا پیاز، کمی آبلیمو، رساندن بچه اش به بیمارستان و...به همسایۀ فقیرمان مراجعه کند. وبالاتر چرا ما (جمهوری اسلامی) اعلان نمی کنیم که غرب را تحریم اقتصادی می کنیم وفقط همواره درپی اثبات این هستیم که تحریم اقتصادی غرب اثری برما ندارد. خب می خواهیم اثزش چه باشد غیرازاین آمارها با چند رتبه بالاتر وپایین تر. آیا امروز کرۀ جنوبی .مالزی .ترکیه .هند وچین وسنگاپور ومکزیک وبرزیل وآفریقای جنوبی وتایوان و...مستقل ترند یا ما!
6- ایران در زمان آخرین پادشاه بالاترین رتبۀ درآمد سرانه وتوسعه یافتگی را در آسیا داشت بعداز ژاپن. هی توبگو رژیم شاه نوکر امریکا بود. خب گیریم که بود ولی دیگر محتاج توگو وبنین وبورکینا فاسوکه نبود. بود؟
من البته این ها را که می تواند صدها مصداق ودلیل دیگر هم داشته باشد برای دوستانی می گویم که گمان دارم حسن نیت دارند درانتقاد های باجهت گیری های "پز استقلال" شان والا طبیعی است که کسانی که مزد این شبهه افکنی های بی منطق را دریافت می کنند حق دارند- بلکه تکلیف دارند- که ازمنافع کارفرمایشان دفاع کنند.
7- این نوع استقلال پرستی وپزعالی جیب خالی را اتحاد جماهیر شوروی سابق 70 سال داد. بکجا رسید؟ به آنجایی که امروز به پاداش باراک اوباما در بتأخیر انداختن استقرار پروژۀ سپرموشکی دراروپای شرقی وآوردن همین پروژه پشت دروازه های ایران درخلیج فارس؛ آقای مدویدف یا پوتین- حالا برعکس-منافع خودش در جمهوری اسلامی را می فروشد. نه تنها می فروشد که جلوتر از بریتانیای "خبیث!" وهمراه امریکا وفرانسه نامه می نویسد به آژانس وشورای امنیت که جلو جمهوری اسلامی را بگیرید. و فاعتبرو یا اولی الالباب! یا...هو

 
At February 23, 2010 at 8:00 AM , Anonymous Anonymous said...

دربند اما سبز را گذاشته ام دم دست. برگ به برگ می خوانم تا بدانم دوستان در زندان چه احساسی دارند

 
At February 23, 2010 at 11:29 AM , Anonymous Anonymous said...

فرموده اند که
در باره آزادی روزنامه نگاری در میان ۱۷۵ کشور
ایران را ۱۷۲ قرار داده اند نمیدانم کره شمالی کوبا و عربستان و سوریه و چاد و نیجر وافریقای
مرکزی و ترکمنستان و امارات و عمان و سودان و سومالی و ....ده ها کشور بزرگ و کوچک دیگر اصلا
نه اپوزیسیون دارند نه نفسی از کسی بلند است و تظاهراتی در مخالفت حکومتها فقط بخاطر سر سپردگی
کامل انها بغربست
خوب است که ایشان کشورهایی را که ایران در ردیف آنهاست برشمرده اند البته ایشان هم مثل رئیس دولت کریمه «ده ها کشور را می شناسند که وضعشان از ما بدتر است. منتهی نگفته اند این ده هابالاخره چندتاست؟! البته ما که در داخل اپوزیسیون نداریم این را قپی آمده اند اپوزیسیون بدبخت و فلک زده ما که آواره دنیاست منتهی فرمده اند کسی آنجا نفس نمی کشد یعنی اگر شما اینجا نفس می کشید از سعه صدر ماست! آما جمله آخرشان شاهکار است برای فهمیدنش باید سراغ رمل و اسطرلاب رفت: تظاهراتی در مخالفت حکومتها فقط بخاطر سر سپردگی
کامل انها بغربست !
ابراهیم- ایران

 
At February 23, 2010 at 11:48 AM , Anonymous Anonymous said...

سلام


من به آمار زمین مشکوکم ، اگر این شهر پر از آدم هاست ،پس چرا این همه دل ها تنهاست؟؟؟




Ardush Azad

 
At February 23, 2010 at 12:48 PM , Anonymous amin said...

مستمع صاحب سخن را سر را سر ذوق اورد

مشکل اصلا احمدی نژاد نیست وقتی مردم ما دروغ شنیدن رو دوست دارن وقتی که می بینن این چنین دروغی می گه باز هم عین چیز می اوفتن دنبال ماشینش اونم می ره پشت تیریبون یه دروغ گنده تری می گه بعد هم همون بالا می خنده به شعور این ملت

کاش که شما تو ایران بودید و می دید که چطور دیکتاتوری تو ایران نهادینه کردن
سبز ها فقط بخشی از مردمن جدا از این که عده کثیری تو همون سبزها در تحجر روی دوستان حاکمیت رو سفید کردن خیلی از مردم هم بدون این که مستقیما از حکومت جیره ای بگیرن تو پیله افکارشون غرقن
اعتقاد راسخ به کشف شدن اقای خامنه ای
لزوم پارازیت به بی بی سی
منطقی و صواب بودن سرکوب مخالفان

مشکل ایران نه دیکتاتور نه سگ های ناپلئونش

فقط فقط اینه که به خودشون قبولوندن که فکر کردن فقط برای خوک هاست

 
At February 24, 2010 at 1:34 AM , Anonymous Anonymous said...

کامنت گزار محترم اپوزیسیون یعنی حزبی و گروهی که در چارچوب قانون اساسی یک کشور
فعالیت میکند و با دولت منتخب وقت مخالف است اما شما ایرانی های کله داغ و دایم انقلابی
معنی اپوزیسیون را نمیدانید و همه انهاییکه در پی براندازی یک حکومت و قانون اساسی اش هستند
را اپوزیسیون میخوانید نه جانم ان اسمش مخالفت نیست بلکه معاند یا دشمن حکومت خوانده
میشود و مسلما هم با چوب و چماغ حکومت روبرو خواهد شد چه امریکا چه کوبا و یا اسپانیا
و یا ایتالیا فرقی نمیکند ٬ احزاب کمونیست اروپای جنوبی اگر قانون اساسی کشور را قبول
نمیکردند دقیقا غیر قانونی و با برخورد امنیتی ها روبرو میشدند

 
At February 24, 2010 at 6:17 AM , Blogger masoudbehnoud said...

دوستانی که آمارهای ارائه شده را غیرواقعی می دانند خیلی بی انصافی می کنند.
این عزیزان بزرگوار مراجعه به خاطره خود و یا تاریخ بکنند و ببینند آیا کشوری با 7000سال تمدن را می شود با یک مشت عرب [...]، مردم عقب افتاده نگه داشته شده زیر شلاق کمونیسم و یا کشور [...] مقایسه کرد که مردمش برای نشان دادن هویت خودشان را مانند حیوانات داغ می کنند؟
دوستان توجه داشته باشند در این 100 سال گذشته بیش از 5 بار برای آزادی خون داده ایم ولی هر بار آزادی به نام دین به مصلخ برده شده است و آزادیخواهان سرکوب شده اند. آیا عربستان در این 100 سال گامی برای آزادی برداشته است که ما با آن کشور مقایسه شود؟
حدیثی داریم که می گوید برخی از کارها برای مردم عادی مستحب و برای پیامبر عظیم الشان اسلام واجب است و من می گویم برای مردم ایران با سابقه آزادیخواهی که دارد واجب است که آزادی داشته باشد و قابل قیاس با کشورهای درپیتی نیست.
کشوری که 30درصد مردمش به اینترنت دسترسی دارند متفاوت است با مردمی که حتی تلفن ثابت ندارند.
فکر نکنید که این مقامات اسلامی ما بوده اند که اینترنت را آورده اند بلکه این مردم فرهیخته ما بودند که می خواهند به اقیانوس اطلاعات بپیوندند.
چون آنها نه تنها چنین چیزی را نمی خواهند بلکه برای جلوگیری از پیشرفت علمی و آگاهی مردم از واقعیات جامعه و جهان سرمایه گذاری میلیارد دلاری می کنند.
متاسفانه کسانی بر ما حکومت می کنند که نه مایلند واقعیات را بشنوند و نه میالند مردم از واقیعات پشت پرده و پنهان کارهای آقایان آگاه شوند.
آیا فکر نمی کنید سرمایه گذاری میلیارد دلاری برای ارسال پارازیت روی ماهوارها و بستن پنجره های آگاهی و زندانی کردن آگاهی رسانان جامعه برای محروم کردن محروم از ابتدایی ترین حق خود است؟ آیا کشوری به وسعت جمهوری اسلامی اینهمه سرمایه گذاری علیه مردمش می کند؟
آیا این دوستان می دانند که عده ای بر کشور حاکمیت دارند که دیدن برنامه های تلویزیونی را برای خود و مردم حرام می دانند لطفا به سخنان آیت الله مصباح یزدی در سایتش مراجعه کنید؟
آیا کشوری با 30 درصد کاربر اینترنتی مستحق داشتن چنین حاکمان ضد علم و آگاهی است؟ حاکمانی که پیش از انقلاب دست بوس شهبانو فرح و شاه بودند و یا با کمک مالی ساواک امرار معاش می کردند آیا مردم ایران را باید با عربستان و کره شمالی مقایسه کرد و یا آمریکا، فرانسه و انگلیس؟
انصاف بزرگترین سرمایه است لطفا کاری بکنید که پیش وجدانتان آسوده باشید.
ارادتمند
طهماسبی

 
At February 24, 2010 at 10:53 AM , Anonymous Anonymous said...

دوستی که بخود حق میدهد به بیش از یک میلیارد عرب توهین کند و استاد بهنود را ناچار میکند به نقطه گذاری! حتما به غربیها هم حق میدهند که به ما اهانت کنند و بر سرمان بیاورند بلاهای صده اخیر را.
تنها تفاوت (به لحاظ فرهنگی و دمکراسی) شاید این باشد که ما چند دهه از غربیها عقبیم و برخی کشورهای عربی چند دهه از ما عقبترند، فقط و فقط همین!

زیر نویس:
ادعای نژاد آریایی را هم( که البته آنهم دلیلی به برتری نیست) غربیها به زور ریشخند و به برکت نفت ارزان از ما پذیرفته اند. این استدلال را براحتی میتوان از تحلیلهای تاریخ پهلوی در کتب اروپایی استخراج کرد.
برزو

 
At February 24, 2010 at 5:01 PM , Anonymous Anonymous said...

azadie resaneh faghat siasi ke nist..
iran tanha keshvarie ke hejab ejbarie,music khanomha mamno,anvae movie mamno, pas az hameie arab va keshvarhaie hamsaie kamtar azadi dare...

 
At February 28, 2010 at 1:07 PM , Anonymous librale kheradgara said...

چرا در ایران بحث ها و خط مشی های سیاسی و محور فعالیت ها همیشه روی معلول ها است؟ و گمراه کردن مردم نسبت به آنچه در بقیه دنیا میگذرد ؟ چرا ما با همه دنیا متفاوت هستیم ؟ دولت و ملت و اپوزیسیون ؟
عصر ایران بخش‌هایی از اظهارات شب گذشته اردوغان در مورد راستاهای توسعه‌ی کشور را نیز چاپ کرده است که جای توجه و دقت دارد.
اردوغان در نطق هفتگی خود به موارد زیر اشاره کرده است:
۱- کاهش ریسک سرمایه گذاری خارجی در ترکیه در سال ۲۰۰۹ در مقام مقایسه با سال ۲۰۰۸ علی رغم بحران اقتصادی جهانی .
۲- افزایش آمار جذب توریست ترکیه در سال ۲۰۰۹ در مقام مقایسه با سال ۲۰۰۸.
در سال ۲۰۰۸ ترکیه پذیرای ۲۶ میلیون و سیصد هزار توریست بوده است در حالی که در سال ۲۰۰۹ علی رغم بحران اقتصادی جهانی این رقم به ۲۷ میلیون و صد هزار نفر رسیده است
۳- رشد جذب سرمایه گذاری خارجی ترکیه در سال ۲۰۰۹
۴- رشد سریع طرح های عمرانی در بخش هایی چون راه و جاده سازی ، سد سازی و آبیاری صنعتی . فقط در یک پروژه از پروژه های عظیم آبیاری اراضی کشاورزی در شرق و جنوب شرق ترکیه بیش از ۲ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی واقع در این منطقه به سیستم آبیاری مکانیزه مجهز می شوند که این خود به تنهایی انقلابی در کشاورزی در این منطقه محسوب می شود.
۵- رشد سریع صنعت هوایی ترکیه به طوری که اردوغان به مردم ترکیه قول داد که در سال ۲۰۱۵ نخستین هواپیمای مسافربری ترکیه مطابق با آخرین فناوری های روز جهان به بازار عرضه خواهد شد.
۶- رشد سریع علمی ؛ اردوغان خبر از ساخت هزاران واحد دانشگاهی، خوابگاهی، مدرسه و ... در بخش های مختلف ترکیه به ویژه در منطقه شرق و جنوب شرق ترکیه داد.

 
At March 2, 2010 at 6:30 AM , Anonymous Anonymous said...

باز هم ساز تکراري اين حضرات مکتبي کوک شد،."آمار ها دروغ است...کار سيا و موساد است"......
حضرت آقايي که به رتبه 172 ايران در آزادي معترضيد، اولا که دنيا 200 و اندي کشور دارد. شما از کجا مي دانيد آن "ده ها کشور" بدتر از ايران به زعم شما در اين ليست 175 تايي بودند يانه؟ در ثاني ، اين آمار ها بر اساس معيار هاي مشخص بدست مي آيند. وقتي سطح سواد و درک اجتماعي و تحولات مدني در يک کشور از ايران کمتر است ، انتظار آزادي بيان در چنين کشوري کمتر از ايران است. بنابراين حتي اگر وضع ظاهري آزادي بيان در آن کشور در حدود ايران يا بدتر باشد، باز در جدول جايگاه بهتري بدست مي آورد تا دولتي که در برابر يک ملت زنده و بافرهنگ مثل ايراني ها مي ايستد.

 
At March 3, 2010 at 1:25 AM , Anonymous Anonymous said...

خداييش ته همه ي اين رتبه ها حرف محسن رضايي در مناظرش با احمدي نژاد بود..اوايل مناظره كه هنوز رضايي كمي اميد داشت كه حرفاشو بزنه(بي اينكه بترسه از اينكه طرف مقابل پسرشو به رخ بكشه!)يك برگه از فايلش بيرون آورد و خودش هم اعلام كرد اين آمار "فلاكـــت" هست! كفففففف كردم وقتي با هين عنوان گفت!
بنظر من عمق فاجعه همين جاست دقيقا همين جا

 
At March 7, 2010 at 6:01 AM , Anonymous Anonymous said...

سلام
رتبه اول در آمار تصادفات رانندگی و جاده‌های خطرناک و مرگ و میر ناشی از آن در بین تمام کشورهای جهان را از قلم انداخته اید

 
At March 10, 2010 at 11:24 PM , Anonymous Anonymous said...

یکماه پیش از حمله متفقین به ایران در سال 1320 در یک مراسم رژه یکی از سران ارتش ایران اعلام داشت که ارتش ایران به آن مرحله از قدرت رسیده است که هیچ نیروی خارجی نمیتواند ایران را تحدید کند
بریتانیائی که خود تحت حملات هوائی آلمان بود و در مصر و لیبی و الجزایرو تونس با آلمان در جنگ بود چند هفته بعد با دو یا سه لشگر که میشود حدودبیست هزار سرباز از داخل عراق به ایران حمله کرده و در ظرف سه روز تمام ارتش جنوب را مضمحل کرد
شوروی که خود دو ماه قبل از سوی آلمان مورد حمله قرار گرفته بود و بسیار مستاصل بود با یکی دو لشگر از آذربایجان حمله کرده و بزودی به تهران رسید

نیروی دریایی آنچنانی در ظرف سه ساعت توسط چند کشتی امریکائی غرق شد

اما برگردیم به امروز

ایران نیروی هوائی ندارد
نیروی دریایی ندارد
نیروی زمینی اش تانک و توپ درست و حسابی ندارد
پرسنل ارتشی آزموده ندارد
مغز متفکر نظامی ندارد

در چنین کشوری میتوان کلماتی نظیر تیر غیب یافت
چون وقتش که رسید نمیفهمند که از کجا آمد

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home