Saturday, October 24, 2009

نشانه های پریشانی در اردوی دولتیان

اول بگویم که من آقای مهدی کلهر را از سال ها قبل می شناسم سال ها بود که گمش کرده بودم. او را شخصی هنرمند و اهل درد می شناسم. سه هفته قبل از دور دوم انتخابات ریاست جمهوری سال هشتاد و چهار هم که آن مصاحبه را انجام داد زمینه های انتشار مصاحبه تلویزیونی اش را فراهم آوردم چون نظرم بود که همه کس حق دارد بی لکنت نظر خود را بگوید. در آن زمان راستش را بگویم مخالف آقای احمدی نژاد نبودم. در او حسن ها می دیدم که در دیگر نامزدهای انتخابات هشتاد و چهار نبود. فقط یک اشکال داشتم و آن هم حمایت آقای خاتمی از کاندیدای دیگری بود، و من آقای خاتمی را قبول دارم . همین برایم تناقضی ایجاد کرد که سرانجام قوت احترام به خاتمی بیش تر بود به دکتر معین رای دادم.

در انتخابات اخیر به میرحسین موسوی رای دادم چرا که کوتاه مدتی بعد از آغاز به کار دولت نهم با آقای احمدی نژاد مخالف شدم اما مهدی کلهر هنرمندست و از افتادنش به این دام متاسف بودم . اینک و بعد از انتخابات اخیر، آقای احمدی نژاد و همراهانش به دلیل آن که همه اختیارشان در دست تندروها افتاد به نقطه بدی در تاریخ کشیده شده اند و من برای خیلی ها در این قافله احترام قائلم. مثلا برای آقای فتاح وزیر سابق نیرو که نشان داد یک تکنوکرات است، برای طهماسب مظاهری، راست بگویم تا چند هفته قبل از انتخابات برای جناب دکتر داودی هم احترامی قائل بودم اما وقتی ایشان هم برای ماندن به وادی تبلغات و سخنان بی پایه و تندروانه که فقط پسند رییس جمهور و دو مشاورش بود در افتاد، بیش از حد تصور متاسف شدم. این دامی بود که صفی اصفیا در دوران دیکتاتوری، دکتر حسن حبیبی در همین معاصر ما، دکتر عارف در همین سال ها بدان در نیفتادند و گمان داشتم که به این ترتیب معاونت اول جائی مخصوص مردان محکم زمانه شد.

باری در ماجرای فیلم و پناهندگی نرگس کلهر، زمانی که خبر را اول بار از حنا مخلمباف شنیدم نگران آقای کلهر شدم. گرچه که در این دو سه سال حرف ها زده و کارها کرده که کسانی نظر از وی برگردانده اند. حالا شده هم عرض و اندازه حمید مولانا. اما در مصاحبه دیروز آقای کلهر نکته ای به نظرم رسید که گمان دارم باید بدون قضاوت در اختیار شما بگذارم . آن نکته تاثیر حرکت شما جوانان است. نگاه کنید که اردوی دشمن را چطور به هزل گوئی واداشته اید. چطور انسجام فکری شان را گرفته اید. تا به حال دنبال نشانه در گفتار احمدی نژاد می گشتم اما اینک پیداست که انهدام سقوط همه را کلاقه کرده . از همین روست که از همه جوانان اهل تاریخ و رسانه تقاضا کرده ام هر جا سختی می گوید آقای احمدی نژاد جمع کنند و ارشیو کنند . برای آینده بهترین نشانه است برای نشان دادن سیر انهدام.

از این طریق متوجه می شوید که چطور پوپولیست ها که قرار بود عاشق مردم باشند ته وجودشان بیرون می زند و نشان می دهند که مخالف هر نوع آشتی شده اند و اصلا از ارامش و اشتی رویگردان. احمدی نژاد همین دیروز گفته "برخی وادادگی و تسلیم را مصلحت اندیشی می دانند.[ قریب به مضمون] یعنی شده است مقلد واقعی جنتی. یعنی شده خود روانبخش. و در تاریخ ایران بدنام ترین و سبک ترین روسای دولت در این نقطه نبودند این را به تاکید می گویم. حتی دو نخست وزیر دوران ناصری که از غلامبچه های دریار انتخاب شدند چنین نبودند.

و اینک یک نمونه دیکر در مصاحبه دیروز آقای کلهر با خبرگزاری دولت. دقیق شوید. دانشجویان رشته های رسانه و علوم سیاسی به خصوص نگاه به تامل کنند. صغرای هیچ سطرش با کبرای آن نمی خواند. به کلی مغشوش است. به نظر می رسد مصاحبه گر و مصاحبه شونده، دبیر سرویس و مسئولی که امضا کرده تا منتشر شود همه در اردوی پریشانان جا دارند. وگرنه چطور ممکن است که شخصی در عین سلامت و عقل چنین بگوید و بنویسد.

متن خبر ایرنا

مشاور رسانه‌اي رئيس جمهور گفت: برخی افراد که حدود یک و نیم سال با همسر بنده در ارتباط بودند، در اعزام دخترم به خارج از کشور دست داشته‌اند.مشاور رسانه‌اي رئيس جمهور گفت: برخی افراد که حدود یک و نیم سال با همسر بنده در ارتباط مهدي كلهردر خصوص پناهنگي دخترش به آلمان گفت: آقای جوانفکر گفته بودند که یک جناح سیاسی داخلی در ماجرای پناهندگی دختر من نقش داشته است که من این حرف را قبول ندارم و جناح حاکمیتی هم در این قضیه نقش داشته‌اند
. وی ادامه داد: دخترم گفته است که این موضوع ربطی به موج سبز ندارد و فیلمی هم علیه شکنجه ساخته است که کار خوبی کرده است، من هم با شکنجه مخالف هستم، جمهوری اسلامی هم با شکنجه مخالف است. كلهر افزود: اینکه آقای جوانفکر گفته بود این پروژه به خاطر پست فعلی من طراحی و اجرا شده است را نیز قبول ندارم، چون من قبلا پست‌های مهم‌تر از ریاست جمهوری نداشته‌ام. وي خاطر نشان كرد: البته اعتقاد دارم که دست بیگانگان در قضیه درخواست پناهندگی دختر من دخالت دارد و این امر در راستای اجرای پروژه "مدآ" صورت گرفته است ولی نفوذی‌های دشمن در دو جناح سیاسی حضور دارند
. مشاور رئیس جمهور با اشاره به اینکه در این پروژه، وقتی دشمن نتواند از راه‌های نظامی و اقتصادی وارد شود، برای مقابله با رقبا، از منفذ گسل‌های فرهنگی استفاده می‌کند، گفت: غربی‌ها علیه همه شخصیت‌های نظام و برای تخریب آنها این فضاسازی‌ها را انجام می‌دهند، کما اینکه علیه مهندس موسوی هم این کار را کردند. وی در پاسخ به اینکه آیا استفاده احمدی‌نژاد در انتخابات از مسئله فرزندان هاشمی که برای حذف هاشمی صورت می‌گرفت را هم می‌توان در راستای پروژه مدآ دانست، گفت: بنده این پروژه را دست ساز آمریکا می‌دانم. معتقد هستم که باید اختلافات سیاسی را کنار گذاشت و کسانی که از این ابزارها استفاده می‌کنند، بازی خورده دشمن در پروژه مدآ هستند
. کلهر با اشاره به نقش مهد علیاها، مادر ناصرالدین شاه در تاریخ سیاسی ایران، گفت: در تاریخ ایران از مهدعلیاها ضربات بسیاری خورده‌ایم و باید مواظب این‌ها باشیم و مهدعلیاها مانند سرپل دشمن عمل می‌کنم. وی تصريح كرد: ما در مسئله خانواده بسیار حساس هستیم ولی غربی‌ها فرزندانشان را مانند حیوانات تربیت می‌کنند، تا یک سنی مواظبش هستند، بعد رهایش می‌کنند که روی پای خودش بیاستد، البته یک محاسنی هم دارد، ولی در نظام خانوادگی ما چنین نیست و دلبستگی‌های قوی خانوادگی ما سبب می شود که دشمن از این نقاط برای ضربه زدن استفاده می‌کنند
. كلهر درباره اینکه چرا خودش در مناظره با مرعشی تلویحا،توصیه‌هایی به هاشمی رفسنجانی برای مراقبت از فرزندانش داشت، گفت: من منظورم فرزندان و خانواده هاشمی نبود بلکه منظورم فرزندان سیاسی وی که در صحنه کشور حضور دارند مانند احمدی‌نژاد و قالیباف، بود. مشاور رئیس جمهور گفت: دختر من می ترسد که اگر بازگردد با برخوردهای خاصی روبرو شد و من به عنوان پدر همه وظایف خودم را در قبال وی انجام ندادم و در این راستا مشکل خاصی احساس نمی‌کنم. وی درباره اینکه چرا پناهندگی دخترش را در راستای پروژه نرم دانسته است، گفت: قطعا چنین چیزی هست و این پروژه توسط بیگانگان طراحی شده است
وی همچنین از پروژه آژاکس 2 توسط آمریکایی‌ها در انتخابات ریاست جمهوری برای سرنگونی احمدی نژاد خبر داد و گفت: آنها قصد داشتند مانند پروژه آژاکس که علیه مصدق اجرا کنند، با صرف هزینه‌ای معادل 75 میلیون دلار، احمدی‌نژاد را نیز به همان سرنوشت دچار کنند که موفق نشدند. کلهر تاكيد كرد: پروژه آژاکس توسط یکی از شخصیت های عضو کمیته بحران شورای امنیت آمریکا اعلام شده است و او هم نام آژاکس 2 را انتخاب کرده است. وی در پاسخ به اینکه چه کسی جزئیات این پروژه را اعلام کرده است، گفت: اسم این فرد یادم نیست، البته اسامی این ها، رسانه ای نیست.

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin share on facebook

نظرات

At October 24, 2009 at 5:37 AM , Anonymous Anonymous said...

‫میدانم بیمحل است، اما سر دلم مانده که بگویم: این آقایان که اینطور دنبال آقا موسی ( صدر ) میگردند خیلی نگران نباشند. ایشان جایشان در زندان است، حالا چه در زندان اسراییل در تهاتربا قذافی ، چه در زندان جنتی و دادگاه ویژه. آقا موسی خان جایش زندان است...

 
At October 24, 2009 at 5:51 AM , Blogger Sanli said...

سلام،
مدتی است که در شبکه سبزاندیش مشغول جمع‌آوری مستندات و هم‌چنین نوشتن تحلیل‌ها و مقالاتی مرتبط با جنبش سبز هستیم. این کار بی ارتباط با پیشنهاد شما برای جمع آوری سخنان دولتیان نیست. خروجی‌های این شبکه به صورت ویکی و با روی‌کردی متن باز تولید و همگی برای استفاده‌ی عموم تحت مجوز مستندات آزاد گنو منتشر می شوند. بعضی از مقاله‌های ما با بهره‌گیری از نوشته‌های منتشر شده تحت وب ایجاد، ویرایش و گسترده می‌شوند. به همین خاطر گاهی برای استفاده از منابع مناسبی که بر روی وب هست، نیازمند به دریافت مجوز تکثیر از نویسنده و یا صاحب حق تکثیر آن نوشته هستیم.
آیا شما مایل هستید این مجوز را در مورد مطالب سایت‌تان به شبکه سبزاندیش بدهید؟ اگر صلاح بدانید می‌توانید موافقت خود را به صورت جزئی یا مشروط اعلام بدارید.
برای آشنایی با شبکه سبزاندیش و حق تکثیری که از آن پیروی می کنیم به ویکی سبز مراجعه کنید.
با تشکر،
شبکه سبزاندیش

پ ن: هر چقدر جستیم ایمیل شما را نیافتیم به از همین رو اینجا پیغام می گذاریم. امیدواریم که آن را مطالعه کنید.
http://wiki.sabzandish.net
users@sabzandish.net

 
At October 24, 2009 at 6:12 AM , Anonymous Anonymous said...

یکی از خطاهای رایج بزرگان اهل قلم و سیاست , به دور افتادن از مردم و گیرافتادن در سخنان پرزدروغ و ابهام سیاستمداران و اهل قلم وابسته به سیاست بازان است . من یکی از مردم عادی هستم . هرگز درشناخت امثال احمدی نژاد و کلهر و خاتمی و غیره و ذالک ایشان ذره ای خطا نکرده ام . چرا که در بین مردم دیگر هستم , با ایشان مراوده دارم و درد و رنج مشترکی داریم . هیچکدام از این سیاستمداران فعلی مملکت را لیاقت پستی که دارند نمیدانم که اصولاً اینها مباشران و مجریان بزرگان قوم خودشان هستند که بعضاً نیز در پشت پرده صحنه گردانی میکنند . خوب است که صاحبان قلم و آنها که عمری را تجربه زیستن و هم کلام شدن با اهل سیاست و دروغ و روزنامه نگاری و جامعه شناسی و ....را اندوخته دارند کمی به خود آیند و دوباره به میان مردم بازگردند تا بیش از این دچار اشتباه نشوند . متأسفم که جناب بهنود عزیز روزی روزگاری از طرفداران احمدی نژاد و کلهر و ........ بوده اند . متأسفم که من عوام و کم سواد و کم سن و سال اشتباه نکرده ام ولی بهنود گذشته از شصت همچنان اشتباه میکند
متأسفم برای مملکتم که هرچه بزرگان میگویند اشتباه از آب درمیآید و هرچه مردم ساده کوچه و خیابان تصور میکنند درست از آب درمیآید
برای خودم و وطنم متأسفم
میگریم و زار میزنم
خدایا تا کی؟؟؟؟

 
At October 24, 2009 at 8:17 AM , Anonymous محمود said...

بهنود جان

در همین مصاحبه‌ای که گذاشته‌اید به سخنانی پُرتناقض برمی‌خوریم که نشان از گیجی و درهم‌بوده‌گی جبهه‌شان می‌دهد. مثلن جایی نوشته کسانی با یک‌ونیم سال ارتباط با همسرش بودند و از طرفی می‌گوید جناح حاکمیت نقش داشته و در پایان برنامه‌ی آمریکایی‌ها را در سرنگونی ا.ن موثر دانسته و خلاصه آش شله‌قلم‌کاری شده این مصاحبه! همان‌طور که تیتر زده‌اید نشانه‌های پریشانی در این اُردو رخنه کرده است. خود کلهر طفلک نمی‌داند چه سوراخی را پیدا کند و چه کند برای پوشش این رسوایی! از سویی دل‌مان به حال‌اش سخت می‌سوزد. خدا قسمت هیچ بنی‌بشری نکند.

شاد زی

 
At October 24, 2009 at 9:08 AM , Anonymous Anonymous said...

استاد بزرگوار،
برایم آسان نیست ولی ناچارم با یقینی که در مورد مظلومیت آقای کلهر دارم نظرات شما را راجع به ایشان نپذیرم. همین مصاحبه ای که از ایشان آورده اید، من عادت کرده ام که نقل ایشان را مثل یک شعر بخوانم. شاید در فاز فکری ایشان و با مد نظر داشتن فشارها و محدودیت های ایشان، با ریزه کاریها ی نثر ایشان آشنایم و از آن لذت میبرم.
مگر نه اینکه هدف از این همه مصالح کشور است؟!
اگر امروز کلهر را از ریاست جمهوری بگیریم، بشدت از بزرگی احمدی نژاد کاسته میشود. و مشایی و محصولی ونامبرده های شما و دیگرانی هم. پس چرا باید؟ چه چیزی تغییر خواهد کرد؟!
خود احمدی نژاد هم اقرار به آن دارد و اصرار دارد که اقدامات دولتش را تیمی بنامد. جایی خواندم که از اغاز دولت نهم تا بحال شش میلیون کلمه از ایشان ثبت شده است. و ما سه جمله ی قیچی شده را اما شش میلیون بار خواندیم و شنیدیم! ١. هم جنس باز نداریم(انطور که در اروپا وجود دارد، ملت ما نمیپذیرد) ٢. اسراییل باید نابود شود(از طریق رفراندم) ٣. صحبت اعتقادی (در محفل خصوصی) در مورد حاله ی نور!
حالا اگر بعد مذهبی را از دولت جدا کنیم ابعاد دیگرش ایراد ندارند و کارشناسانه عمل میکنند. مثلأ امضای توافق انرژی اتمی که دیروز جمعه توسط طرفهای مذاکره امضا شد،و ایران عجله ندارد! این سیاست امتیاز گیری مطمعن در مذاکرات زیبا نیست؟
گاه فکر میکنم «دلقک یا...هو »بی راه نمیگویند و خیلی باید مواظب تنفر و کینه درونی ام باشم تا دیدگاههایم تحت الشعاع واقع نشوند. شاید موسوی هم در زمان نخست وزیریشان برای به حداقل رساندن بی عدالتی تلاش کرده باشند . هر چند ناموفق!
برزو

 
At October 24, 2009 at 11:47 AM , Anonymous shokouh said...

استقبال بی نظیر مردم از لیبرال ترین کاندیدای ریاست جمهوری
http://news.gooya.com/didaniha/archives/۲۰۰۹/۱۰/۰۹۵۳۲۴.php

علت حمله این استقبال بی نظیر مردم از لیبرال ترین کاندیدای ریاست جمهوری بوده۰ کروبی رفته رفته نشان داد که بهترین کاندیدا بوده ولی توده ایها با شانتاژ خاتمی را منصرف و موسوی را (که همان اصول اولیه خمینی را در سر دارد و شرقگراست تا حدی که عسگر اولادی هم با او مخالفت اصولی ندارد )به صحنه اوردند و کروبی و نوری را کوبیدند و مانع شدند اعتقادات دبش اسلامی موسوی و ۸ سال دولت ورشکسته او مطرح شود۰ دولت ابادی به سروش حمله برد چون از کروبی حمایت کرده بود . حزب توده به دانشجویان و تحکیم وحدت و زیدابادی زندانی شجاع در سایت پیک نت حمله کرد۰اما بعدا به مردم ثابت شد که کروبی بهتر بود۰ موسوی با تاخیر فاز با چند بیانیه دو پهلو اعتراض ملایم می کند ۰ اصولگرایان رژیم هم موسوی را قبول دارند ولی کروبی چون لیبرال است مورد خشم توده ای و اصول گرایان است۰ به همین دلیل آرای کروبی را کمتر از رضایی و باطله خواندند۰ کدام احمقی این را باور می کند؟ کروبی میتواند ایران را به سمت ترکیه ببرد و ماهیت رادیکال شبه استالینیتی رژیم را تغییر قابل ملاحظه دهد۰

 
At October 24, 2009 at 1:18 PM , Anonymous Anonymous said...

آشفتگی تنها در سخنان کلهر نرگس از دست رفته نیست بلکه در سخنان و رفتار خامنه ای و احمدی نژاد به وفور دیده می شود. وقتی دروغ پشت سر دروغ در سخنان بالاترین تا کوچکترین مقام دیده می شود دیگر از آشفتگی گذشته به بحران رسیده است.
هنگامی که جاعلین اسناد رسمی و مدارک تحصیلی از معروفترین دانشگاه های جهان به بالاترین سطح حکومت می رسند وقتی یک قلم گم شدگی 1500میلیون دلاری در کابینه دولت نهم بر ملا میشه وقتی برای خرید دو بازیکن پرسپولیس از برزیل 800هزار دلار پرداخت می شود و لی یک و نیم میلیون دلار سند زده می شود، وقتی که دو هزار دو هزار دستگاه خودرو به نزدیکان خامنه ای اهدا می شود، وقتی که احمدی نژاد یک میلیارد تومان به امام جمعه مشهد پرداخت می کند ، وقتی که زمین اختصاص یافته برای بیمارستان در بوشهر توسط امام جمعه این شهر بالا کشیده می شود آیا وضعیت آشفتگی است یا بحران های عظیم که هر یک می تواند یک دولت پاسخگو و یا دموکرات را از پا درآورد؟
آقای خامنه ای خواهرش را به عراق فرستاد و درآنجا علیه مردم در زمان جنگ تبلیغات کرد و پس از فوت خمینی بازگشت و در قصری ساکن شد.
آقای حضرت آیت الله مصباح یزدی تا 5سال پیش 5بار از بالماسکه نیویرک دیدن فرموده اند به بهانه تحقیقات در باره فساد در غرب . آیا اینها آشفتگی است یا بحران روحی و روانی آقایان؟
طهماسبی

 
At October 24, 2009 at 1:38 PM , Anonymous Anonymous said...

"در آن زمان راستش را بگویم مخالف آقای احمدی نژاد نبودم. در او حسن ها می دیدم که در دیگر نامزدهای انتخابات هشتاد و چهار نبود. فقط یک اشکال داشتم و آن هم حمایت آقای خاتمی از کاندیدای دیگری بود، و من آقای خاتمی را قبول دارم . همین برایم تناقضی ایجاد کرد که سرانجام قوت احترام به خاتمی بیش تر بود به دکتر معین رای دادم"

آقای بهنود ببخشیدا ولی این چند خط شما هم خیلی دست کمی از حرفهای کلهر نداره

 
At October 24, 2009 at 7:41 PM , Anonymous Anonymous said...

"در آن زمان راستش را بگویم مخالف آقای احمدی نژاد نبودم. در او حسن ها می دیدم که در دیگر نامزدهای انتخابات هشتاد و چهار نبود. فقط یک اشکال داشتم و آن هم حمایت آقای خاتمی از کاندیدای دیگری بود، و من آقای خاتمی را قبول دارم . همین برایم تناقضی ایجاد کرد که سرانجام قوت احترام به خاتمی بیش تر بود به دکتر معین رای دادم"

So interesting... I was student when Ahmadi won the election, and we all students knew that this guy is facsist! how you didn't know this??

 
At October 24, 2009 at 8:59 PM , Blogger Dalghak.Irani said...

1- من بر خلاف نظر مسعود بهنود معتقد هستم که پریشان گویی" صحابۀ" دکتر احمدی نژاد" قدیم" است ونه "حادث"! واین ارتباط تنگاتنگی دارد با"ظهور" احمدی نژاد. احمدی نژاد چه ما بپذیریم یا نه وچه خودش معترف باشد یانه یک پیامبر است که ظهور کرده است. من البته در احتجاج صادق یا کاذب بودنش هم نیستم در این جا ونمی خواهم با اعتقادات مسلمان شیعۀ دوازده امامی خودم اورا جزو پیامبران کاذب بدانم وبخواهم
اورا به این دلیل لعن ونفرین کنم. چون که قصد من نشان دادن سیرۀ ظهور همۀ پیامبران- اعم از صادق وکاذب ومادی ومعنوی - است در انطباق با احمدی نژاد؛ تا از آنجا نقبی بزنم به این که چرا لاجرم اکثریت قریب به اتفاق صحابۀ پیامبران نه باید ونه می توانند انسجام فکری وبیانی داشته باشند.
2- خوب می دانیم که همۀ مدعیان پیامبری در جامعه ایکه ظهور می کنند وقبل از انتشار همراه با اقبال رسالت خویش مرتد حساب می شوند- سوء تفاهم نشود. مرتد کسی است که نسبت به دین رایج آباءو اجدادی(بخوان شناسنامه ای) خود کافر شده واعلان خروج می کند- تا اینکه اگر پیامبر راستین باشند ودین جدید آورده شان دین راستین باشد وبا اقبال روبرو شود منجر به گرد آمدن " انصار" شده وطی یک پروسۀ پرفراز ونشیب آهسته آهسته جای دین قبلی را گرفته وشزوع به پیشروی می کنند. وبه همین علت "اتهام ارتداد اولیه" به پیامبر جدید؛ همۀ "اصحاب" پیامبران از پابرهنگان ، مستضعفین، حاشیه نشینان، تحقیر شدگان واز این فبیل افراد تشکیل می شوند. مگر استثنائاتی که به دلایلی چون خویشاوندی و هم قبیله ای(می توانی امروز بخوانی همدانشکده ای مثلاً) با پیامبر جدید به رسالت اووبیعت با او پیوسته باشند.
3- لذاست که معمولاً "صحابه"ی پیامبران به دلیل خاستگاه طبقاتی شان قادر به ارائۀ فکر منسجم، عمل منسجم ومشارکت در پیشبرد نرم افزار دین جدید نیستند ونباید هم باشند. چون نیازی هم به چنین مشارکتی نیست چرا که شخص مدعی پیامبری تازگی وقدرت تبلیغ وتبیین دین ادعایی خودش را دارد. واز صحابه بیشتر برای سخت افزار مورد نیازاستفاده می کند.
4- بعد از مرحلۀ سخت انتشار اولیۀ دین جدید وهنگامی که دین جدید - درصورت راستین بودن- توانست استقامت کرده ومنتشر شود. آهسته آهسته سر وکلۀ" انصار" پیدا می شود. واین انصار می توانند وباید از نخبگان وسر کردگان هم باشند چرا که حالا دیگر دین جدید از نوزادی اولیه خارج شده ونیازمند صاحبان عقولی است که پیامبر جدید نه تنها فقط در سخت افزارهای مورد نیاز که قطعاً در نرم افزار ها نیز از آنان کمک بگیرد.
5- رسالت دکتر احمدی نژاد فعلا در حالت جنینی اولیه است وهنوز نتوانسته از"اصحاب" به "انصار" عبور کند. لذا صحابۀ رییس جمهور- بعیر از یک استثناء( اسفندیار رحیم مشایی) نه صلاحیت ونه اجازۀ ورود به بحث وفحص را دارند. واگر به جبر زمانه در موقعیت نا خواسته ای قرار بگیرند- مثل عزیزمان آقای مهدی کلهر- که ناچار از ورود به حوزه تشریح وتبیین مسئله ای باشند بطور طبیعی به بی ربط گویی یاکم ربط گویی می افتند.

 
At October 24, 2009 at 9:12 PM , Anonymous Anonymous said...

به دستور مموتی از امروز سیاست خارجی در عرصه بین الملل زهرایی شد .

 
At October 24, 2009 at 9:12 PM , Anonymous شاهد said...

بهنود عزيز ،‌ به شيوه هاي موجود دراين سايت چند انتقاد دارم كه اميدوارم به آن توجه كنيد :
1- درگذاشتن نقطه نظرات اصولي وجود ندارد شما گاهي اظهارنظرهاي ساده را درمورد مطالب خودتان حذف مي كنيد و درهمان حال مطالب بي ربط مثل نقطه نظر اولي كه درمورد اين مطلب گذاشته شده را حذف نمي كنيد . برادرمن اين مطلب چه ربطي به امام موسي صدردارد !من فكرمي كنم مفهموم از"نقطه نظر" دروبلاگ ها و يا سايت هاي اين چنيني ايجاد ميدان بحث درمورد مطلب نوشته شده است و نه درد دل هاي متفرقه.
2- شما درمورد گذاشتن يك آدرس ايميل براي تماس كه درقريب به اتفاق سايت ها وجود دارد نيز با عرض معذرت خست به خرج مي دهيد تاجاييكه حتي نشريات يا سايت هايي كه علاقه باهمكاري باشما دارند براي مكاتبه ازبخش نقطه نظرات استفاده مي كنند نمونه اش را ازچند روزنامه ديده ام ويك سايت هم كه دراين بخش پيام گذاشته است . اگرايميلي قراردهيد هم مكاتباتي نظيرمكاتبات فوق به سرجاي خودش مي رود وهم دوستان شما قادربه ارسال مطالبي خواهند بود كه ممكن است براي شما مفيد باشد.
3- درمورد بخش اول مطالبي كه درمورد موضوع گيري هاي سياسي تان نوشته ايد صداقت شما را مي ستايم و اين نشان دهنده بزرگي شماست . برخلاف كساني كه به موضع گيري شما انتقاد كرده اند و هميشه انتظاردارند انسان هاراسياه وسفيد ببينند شما به خوبي عمل كرده ايد . ازبهنودي كه با ذره بين خود سال هاست سياستمداران و دولتمردان ايران زمين را بررسي كرده جز اين انتظارنمي رود . برخوردهاي شما بسيارمنطقي است و مي خواهم بگويم "دوست عزيز همين صداقتت منو كشته ".

 
At October 24, 2009 at 11:39 PM , Anonymous Anonymous said...

با عرض سلام
اقای بهنود من واقعا گیج شدم نه از حرفهای اقای کلهر بلکه از نظر ابتدایی شما نسبت به اقای احمدی نژاد. تعجب می کنم که چطور سخنرانی های اقای احمدی نژاد در مسجد ارگ تهران برای گروههای فشار که در سال 78 روزنامه صبح امروز انها را بازتاب می داد بیاد نداشتید و یا جواب ایشان به اقای خاتمی در کسوت شهردار تهران

 
At October 25, 2009 at 1:10 AM , Anonymous Anonymous said...

آشفتگی در همه ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و دینی حاکمیت بی داد می کند.
و شبکه های رادیو و تلویزیونی شدیدا به این آشفتگی ها دامن می زنه.
مثلا در بعد اقتصادی کسانی که با کار و اقتصاد سر رشته دارن درک می کنن که بلوار 7کیلیومتری و یا به قولی اتوبان قم-جمکران نه صرفه اقتصادی دارد و نه درآمدی می توان از چنین راه کوتاه توقع داشت که برای ساخت آن اوراق مشارکت به مردم فروخت و سپس از سود درآمد این راه به سهامداران پرداخت.
همه اکنون مدتهاست که شبکه های رادیو و تلویزیون برای فریب دادن مردم و با استفاده از احساسات مذهبی تبلیغ فروش اوراق "بلوار پیامبر اعظم" را می کنند.
از آنجاییکه دولت احمدی نژاد یک دولت راستگو معروف است این تبلیغات کارساز نبوده و اشتیاق بسیار کمی برای خرید اوراق در بین مردم وجود دارد. طبقه مذهبی و خرافاتی پایین نیز که مشتریان چنین پروژه هایی خرافاتی هستند به خاطر بحران اقتصادی توان خرید چنین اوراقی را ندارند.
شایعه در بازار به راه افتاده است که خداوند پروژه ساخت پل صراط را به نماینده خود و ولی امر مسلمین جهان داده است و قرار است پس از اتمام پروژه های زمینی و تبلیغ آن در شبکه های خبررسانی "پل صراط" نیز توسط سربازان گم نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساخته شود.
البته ساخت چنین پروژه ای مستلزم هزینه بیشتر و در عین حال نامریی است. البته پروژه شبیه آن (نیمه زمینی نیمه آسمانی) در زمانی که احمدی نژاد شهردار تهران بود تحت عنوان "نقشه راه ورود امام زمان به تهران" اجرا شد که برای تولید این نقشه میلیاردها تومان هزینه شد ولی در آستانه ورود ایشان به ریاست جمهوری دستور خمیر کردن نقشه داده شد. گفته میشه عدم وجود اسناد مربوط به 300میلیارد تومان در شهرداری از جمله هزینه های "نقشه راه امام زمان " است که جرات رو کردن آن را ندارند.
ارادتمند
طهماسبی

 
At October 25, 2009 at 1:22 AM , Anonymous اشکان پارتی said...

سلام
عجب گردابی است این قدرت . پایت را که گذاشتی تا نابود نشوی رهایت نمی کند .جناب آقای کلهر که می گوید غربی ها مانند حیوانات بچه هایشان را بزرگ می کنند آیا رفته اند ببینند آن فرزندانی که به آن شکل تربیت شده اند اخلاق گرا تر و سالم تر هستند یا جوانان ما که تا 30 و 40 سالگی زیر بال و پر پدر و مادر هستند و اغلب معتاد و بی فکر و بی سواد و بی اثر هستند ؟
ایشان بهتر از هر کس دیگری می دانند که دولت آمریکا از وحشت سرنگونی دولت احمدی نژاد خواب آرام ندارد و به هر ترتیبی شده تلاش می کند که این دولت بازیگوش را به جامعه ی جهانی نزدیک کند تا بقایش را تضمین کند , نه آنکه به دنبال سرنگونی آن باشند . این ادعا هم مانند ادعای خود احمدی نژاد است که گفت : آمریکایی ها می خواستند ما را بدزدند .

 
At October 25, 2009 at 3:38 AM , Anonymous Anonymous said...

آقای بهنود شما اینجا گفتید كه در انتخابات قبلی به دکتر معین رأی دادید، ولی اگه ذهن من درست یاری کنه شما شب انتخابات در تلویزیون صدای آمریکا ( برنامه با آقای میبدی ) گفتید كه چون مدارکتون همراهتون نبوده نتونستید رأی بدید . درست میگم؟

 
At October 25, 2009 at 8:05 AM , Anonymous Anonymous said...

"در آن زمان راستش را بگویم مخالف آقای احمدی نژاد نبودم. در او حسن ها می دیدم که در دیگر نامزدهای انتخابات هشتاد و چهار نبود. فقط یک اشکال داشتم و آن هم حمایت آقای خاتمی از کاندیدای دیگری بود، و من آقای خاتمی را قبول دارم . همین برایم تناقضی ایجاد کرد که سرانجام قوت احترام به خاتمی بیش تر بود به دکتر معین رای دادم"

جدا! جای تاسف! نه اینکه فکر می کردید احمدی نژاد شاید خوب باشد (که عجیب است) بلکه چون رای خود را به خاطر حرف کس دیگری داده اید و نه بررسی اصولی. یعنی حتی شما هم باید دنباله رو رای دهید؟

 
At October 25, 2009 at 8:08 AM , Anonymous Anonymous said...

حرف شما درباره نشناختن احمدی نژاد و پیروی از خاتمی (یا هر کس) برای رای دهی (به جای تصمیم منطقی از روی فکر) اینقدر عجیب بود که اول فکر کردم که سایت شما هک شده

 
At October 25, 2009 at 2:21 PM , Anonymous Anonymous said...

جناب آقای بهنود گذشته از آشفتگی گفتاری و رفتاری این آقایون اشفتگی اخلاقی نیز پیدا کرده اند.
دولت نهم و دهم تنها دولت 30 سال گذشته است که یک معلم اخلاق نیز شبانه روز در کنارش دارد و علاوه بر آن امام زمان نیز در تمامی مراحل مصوبات استانی و مرکزی، شام و نهار و صبحانه و نماز جماعت در کنار این دولت است.
پرسشی که می شود از امام زمان کرد این است که آیا تمامی دروغهایی که تهرانی، کلهر، جوانفکر، احمدی نژاد، رسایی، سقای بی ریا، حسین فدایی، الهام، جنتی، کدخدایی می
گویند مورد تایید است یا خیر؟
اگر تایید می کنید پس چرا این دروغها با آموزه های 1400ساله روحانیت که دروغگو را دشمن خدا می داند همخوانی ندارد؟ با توجه به اینکه دروغگو دشمن خداست و مردم موظفند با آنها بجنگند پس چرا آیت الله عظمی خامنه ای نائب بر حق شما از رییس دروغگویان حمایت می کند؟
اگر گفتار مقامات با آموزه های دینی همخوانی ندارد پس چرا دروغگویان را مجازات نکرده و برای رهایی مردم آنها را زندانی نمی کنید؟
البته اگر دروغگویی را زندانی از زندانها بنامیم باید قبول کنیم که هم اکنون دولتمردان ایران در بدترین زندان جمهوری اسلامی هستند.
تف بر تو ای قدرت آدمهارا به چه روزی گرفتار کردی؟ دختر طرف به دلیل رفتار دوگانه پدر به غرب پناهنده شده و پدر دو جناح داخلی و میدیا را متهم به این وضعیت می کند.
متاسفانه در گذشته آقا محسن نیز دم از ربایش احمد می زد ولی کم کم با این وضعیت کنار آمد.
امیدوارم داماد تازه آقای خورشیدی و باجناق فرزند آقای احمدی نژاد نیز با مسئله نرگس خانم کنار آید و از هذیون گویی دوری کند.
سیاوش

 
At October 26, 2009 at 11:57 AM , Anonymous Anonymous said...

استاد بهنود،
بدلیل پاراگراف اولتان خیلی مورد انتقاد واقع شدید! اما قطعأ خودتان واقفید که خیلی از ما مخاطبان دقیقأ بدلیل همین پاراگراف اول دوستتان داریم. نمیخواهم بگویم انتقادات بی موردند، اما این خیلی بده که مخاطب از شما بخواهد که چرا آنرا و اینگونه مینویسید! یعنی شما بهمراه نویسندگی رهبری هم بفرمایید. البته اینجوری که ما عرض میکنیم!
خانمها و اقایان، استدعا میکنم حریم آزاد اندیشئ استاد و همگان را رعایت فرمایید!

البته منهم مثل خیلیها فکر میکنم که آقای خاتمی خیلی شیرین و ایده آل هستند، ولی قطعأ نه برای رهبری؛ یه چیزیند مثل حلوای یزد.
و اما ان دوتای دیگر فکر میکنم که صلاحیت رهبری را نداشته باشند، بنابر این برای جنبش سبز در دراز مدت باید بفکر رهبری کاردان بود. دکتر معین شاید!

خیر پیش، برزو

 
At October 30, 2009 at 8:15 AM , Blogger Unknown said...

بهنود عزیز، اهل درد بودن یک هنرمند یعنی چه!؟

 
At November 24, 2009 at 3:21 AM , Anonymous Anonymous said...

دیشب در برنامه بی بی سی دیدم که موهایتان رنگ کرده وطوری گریم کرده بودید که مثلا جوان بزنید اصلا برازنده ی شما نبود
آقای بهنود عزیز
با این کارها نمیشود عمر رفته باز گردانند
میرزا
هم نسل شما

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home