Friday, June 8, 2007

در خواب با گژدم

لبخند سیاست امروز هم میهن را در این جا بخوانید

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin share on facebook

نظرات

At June 9, 2007 at 12:00 AM , Anonymous Anonymous said...

salam Aali bood

 
At June 9, 2007 at 7:54 AM , Blogger Unknown said...

با سلام به بهنود
من هم با شما هم عقیده هستم که این خواب تعبیر نخواهد شد.شک دارم که پادشاهی به ایران برگردد!(آزموده راآزمودن خطاست؟)ولی در این اشکالی نمی بینم که هر کسی یا هر گروه مخالف جمهوری جهل وجور با سیاستمداران بزرگ دنیا گفتگو کند(تا چه حرفی ودرچه موردی)ولی یک سوال:آقاي رضاپهلوي که شناخته شده است،می گویند از آقای محسن سازگارا هم دعوت شد که به دلایلی نرفتند،ولی آقای فخرآور بر چه مبنایی انتخاب شده است؟(توهین تلقی نشود)آیا کمبود ایرانی مخالف در خارج کشور بود؟یا دست مخالفین در امور مهمتری بند بود؟من چندین بار درصداي آمريکا صحبتهای آقای فخرآور را شنیدم،چندان حرف تازه ای نزدند،حتی جایی تحریف تاریخ هم کردند(در مورد روز دانشجو وکودتای28مرداد)دلیل این انتخابها چیست نمی دانم!!!
ختم بخیر
پیروز باشید

 
At June 9, 2007 at 12:48 PM , Anonymous Anonymous said...

واقعا خودت از خودت خجا لت نکشيدی که اين اراجيف غير مستندوبيمار گونه را نوشتی. کی ميخواهی خودت را باز نشسته کنی

پرويز

 
At June 9, 2007 at 2:14 PM , Anonymous Anonymous said...

سلام به همه
مطلب جالبی بود جناب بهنود
اما جالب تر از همه دغدغه شما برای نظام آخوندیست
نه برای ایران
و جالب تر ,اقامت بحث بر انگیز شما در خارج از کشور است,یکی از دوستان ,داستان شریک دزد و رفیق قافله را تعریف میکرد.چه داستان شیرین و پر راز و رمزیست این داستان.شما که آن را از حفظید نه؟

 
At June 9, 2007 at 3:10 PM , Anonymous Anonymous said...

مطابق آخرین اخبار وضعیت جسمی عباس حکیم‌زاده و احسان منصوری، دو تن از ۸ بازداشتی پلی‌تکنیک، بسیار وخیم است. برادران دربندتان را فراموش نکنید!

 
At June 9, 2007 at 4:18 PM , Anonymous Anonymous said...

وای وای مرد آب ریختی در لانه مورچگان . این پهلوی چی ها توقع ندارند شما چنین حرف هائی بزنید. معتقدند که آدم فقط باید دیگران را رو کند و کاری به [...] نداشته باشد.

 
At June 9, 2007 at 4:19 PM , Anonymous Anonymous said...

برود مردکه احمق و تملق گو. برای شما همین جمهوری اسلامی خوب است

 
At June 9, 2007 at 4:19 PM , Anonymous Anonymous said...

عالی بود باید دستت را از طلا گرفت زنده باشی و پاینده برای ایران

 
At June 9, 2007 at 4:20 PM , Anonymous Anonymous said...

فکر کردیم تو هم رفتی خارجه و دمت گره خورد به بعضی جاها و کس ها. من یکی خوشحالم که چشم حقیقت بینت بسته نیست. مرجان

 
At June 9, 2007 at 4:21 PM , Anonymous Anonymous said...

از چند روز پیش که خبر را در روز آن لاین خواندم با خودم گفتم یکی پیدا نمی شود به این آقا نصیحتی بکند، اما انگار کسی نبود

 
At June 9, 2007 at 8:56 PM , Anonymous Anonymous said...

سلام
دست مريزاد.
من نشده بود كه بتوانم از نوشته هايتان ايراد گرفته و توضيح بنويسم. ليكن گمان نمي كردم كه همه با من هم نظر باشند از اين رو و از آنجا كه يك ايراني حتما شكاك است بعضا گمان مي كردم ممكن است نوشته هاي مخالف را منعكس نمي كنيد. بالاخره ديديم كه اگر مخالفي باشد، منعكس مي شود ولي چه سود كه اين مخالفين معاندند نه منتقد. اي كاش مي توانستيم شما را نيز به نقد منطقي بي رحمانه بكشيم.
استاد مطهري حرف جالبي دارند در "جاذبه و دافعه حضرت علي (ع)".
خلاصه اين كه آن كه حرف يزرگي دارد در كنار موافقين قدرتمند، مخالفين قدرتمندي نيز دارد. نمي دانم مخالفين شما چرا نمي نويسند. شايد از ترس قلم گيراي شما تقيه مي كنند. زعم شما چيست در اين مقال؟

 
At June 10, 2007 at 12:35 AM , Anonymous Anonymous said...

سلام
اين نكته كه سلطنت طلب ها جايگاهي در ايران ندارند درست، ولي فكر نميكنيد در اين كشور هر چيزي امكان پذير باشد؟تصور بفرمائيد كه با يك شانتاژ تبليغاتي ، ناگهان آقاي رضا پهلوي بشود يك آدم اهل دمكراسي كه ثروت به تاراج برده كشور را در يك شو به ايران برمي گرداند، و ميشود سكاندار حركت به سوي دمكراسي و مثلا اولين رئيس جمهور ايران، يادتان مي رود كه مردم ايران حافظه تاريخي خوبي ندارند و بدتر از آن به شدت احساساتي هستند؟ اگر رضا پهلوي كراواتش را باز كند و از تفرعن پدر دوري جويد و تبديل شود به يك آدم خاكي و خوش زبان، فكر نميكنيد با يك هجوم تبليغاتي بتوانند نام پهلوي را زنده كنند؟ نمونه هايش كم بوده در دنيا؟ يا در ايران؟ از كجا معلوم مردم ايران كه كم هم تنوع طلب نيستند ناگهان با ديدن يك چهره جديد و هواي تازه ، آن طرفي شوند؟ بعيد است آمريكائي ها روي اين قضيه فكر نكرده باشند.

 
At June 10, 2007 at 1:50 AM , Anonymous Anonymous said...

مسعود عزیز
اول من از بابت توهین هایی که در اینجا نسبت به شما روا می شود شرمسارم و واقعا از خواندن کامنت های اینچنینی ناراحت میشوم نمیدانم اینها چه اصراری دارند که به سایت شما بیایند مطالبتان را بخوانند و بعد هم هرچه دلشان خواست بنویسند بقول علی اوحدی عزیز اینجا که خانه شماست و میتوانید نظر خودتان را بنویسید آنکس که میهمانست باید جانب ادب را رعایت کند.
دیگر اینکه مطلبت بسیار عالی بود
نمیدانم عباس فخر آور که صدای آمریکا او را نماینده جنبش دانشجویی میداند و خودش نیز بی میل نیست در ملاقاتش با جورج بوش چه گفته و چه تقاضایی داشته؟
نمیدانم یه چه ناله یی بگویم که اونها دلشان برای ما نسوخته و باید مملکت از داخل درست شود نه با کمک بیگانه چگونه اش را نمیدانم فقط میدانم که آمریکایی دلش به حال ما نسوخته باید به آقای رضا پهلوی و عباس فخر آور بگویم من ایرانیم و حق دارم که اینرا بخواهم.
آزموده را آزمودن خطاست

 
At June 10, 2007 at 2:20 AM , Anonymous Anonymous said...

سلام
يكي از اين كامنتهاي نسبتاًاهانت آميز را كه خواندم ابتدا تصور كردم از طرف يك حزب الهي است. چون اين نوع ادبيات تهاجمي مخصوص آن جماعت است ولي خوب كه دقيق شدم ديدم چنين مقاله‌اي فقط ميتواتند خشم يك سلطنت را برانگيزاند. الحق كه اين دو جماعت هر دو سر و ته يك كرباسند. هر دو زير علم ديكتاتوري سينه ميزنند

 
At June 10, 2007 at 3:51 AM , Anonymous Anonymous said...

مثل هميشه پر مغز و خواندني

 
At June 10, 2007 at 4:12 AM , Anonymous Anonymous said...

با سلام اقای بهنود عزیز مثل همیشه از نوشته شما لذت بردم وفرمایشات شما متین است ..اما خوبست رزومه ای از وضعیت خودمان بیاورم ...زندگی هر انسانی همیشه دو وجه دارد یک مادی ودیگری معنوی برای یک ملت نیز همین معنی صادق است ..اما وجه مادی زندگی ما ایرانیان ..-قسمتی از دارائیهای ما اگر خیلی خوشبین باشیم صرف ازادی دیگر کشورها وانسانها میشود -قسمت هعتنی به از ان به دلیل مدیریت غلط هدر میرود ..- قسمتی هم صرف رفاه تعداد اندکی از ایرانیان میشود!!! ..
در نهایت ما مانده ایم با 4 میلیون معتاد و3 میلیون بیکار ودر صد بالائی زیر خط فقر
واما از وجه معنوی ..عملا حتی در کوچکترین تصمیمات خود برای زندگی کردن اختیار نداریم از طرز لباس پوشیدن گرفته تا نوع خوراک تا بازگوئی از احساسات خود که هیچ ربطی به سیاست هم ندارد ..مثلا ما نمیتوانیم هر جور دوست داریم شعر بگوئیم ما نمیتوانیم هر جور دوست داریم داستان بنویسیم یا فیلم تهیه کنیم ممکناست بگوئید کم وبیش در جا های دیگر دنیا هم هست ولی قبول بفرمائید که اینجا دائره بسیار تنگ است ..واما در عالم سیاست که قدم نمیتوان گذاشت ما نمیتوانیم از مسئولین خود حتی سوال کنیم چه برسد که انتقاد کنیم ..این خلاصه ای از وضعیت ما ..واما تلاشهای ما برای رهائی از این وضعیت ..اگر نخواهیم خیلی دور برویم 10 سال پیش تلاش گسترده ای شد ولی انانکه انتخاب شدند در عمل در نیافتند که نماینده که هستند وبه چه ماموریتی امده اند پیام مردم را درک نکردند وبه جای انکه از انها پشتیبانی کنند سیاست اصلی خود را بر اساس دل سوزاندن بر مسئولین گذاشتند وبرای تغییر وتحولاتی در ذهن واندیشه انها تلاش کردند وبه قول خودشان خون جگر خوردند وبنابراین با عملکرد نسنجیده انها فضای نسبتا بازی که بوجود امد به یکباره تبدیل به جهنم واقعی کردند وبه جای تقویت مردم در عمل این گروهها را تقویت کردند وسازمان دادند البته حتما نا خواسته بوده ولی اشتباه سختی کردند ..اما مردم خود در گوشه وکنار ..میشنوید حرکتهای کوچکی انجام میدهند دانشجویان حرکتهائی میکنند بسیاری از نویسندگان وهنرمندان به شکلهای مختلف اعتراض میکنند وحتی به زندان میروند ولی ان اثری که باید داشته باشد ندارد یعنی هزینه را میپردازی ولی نتیجه ای نمیگیری...عده ای از قلم به دستان هم مینویسند ولی انقدر خود سانسوری میکنند تا فقط
خا موششان نکنند..وانگار مشکلات مردم در درجه دوم اهمیت است .
..بنابراین میتوان گفت :
صیاد ره ببست چنان کز پی نجات
به غیر از طریق دام ره دیگری نماند
مینا مرادی.

 
At June 10, 2007 at 4:35 AM , Anonymous Anonymous said...

آخه تو آدمی به تو می شود گفت نویسنده الحق که حسین درخشان درست می گوید. من یکی به [...] تو مشکوکم. البته دوستانم به من خبر داده اند که خودت گفته ای که آخوند زاده هستی و فرزند يکی از اعضای شورای انقلاب [...] خاک بر سر تو و [...] ما بالاخره تکلیف تو و [...] را روشن خواهیم کرد. دست کم از آن بچه [...] خجالت بکش

 
At June 10, 2007 at 4:43 AM , Blogger masoudbehnoud said...

هان خوب به ترس افتاده ای . ترست از این است که احمدی نژاد محبوبتان را رییس جمهور بزرگ ترین قدرت دنیا نپذیرفت و رضا را پذیرفت. خیلی [...] سوزی دارد، نه؟

 
At June 10, 2007 at 4:57 AM , Anonymous Anonymous said...

agha behnood rastash bayad kami bishtar toozih midadid man ke nafahmidam.shoma rabete ba usa ra dar morede jomhooriye eslami mobarak midanid va midanid ke eslahtalabane dini dar safe aghaz be mozakere boodeh va hastand va shoma ham moshtaghe in masale,hala nagin anha namayandeye mardome iran hastand va in yeki niist,anha manafe,e melat iran ra dar nazar darand in na,midanim ke har 2 faseleshan az manafe,e mellate iran be dooriye ham ast ,chegoone mitavanid az an defa va be in hamle konin? ALI

 
At June 10, 2007 at 5:43 AM , Anonymous Anonymous said...

khatami motaghed bood dar IRAN ya bayad mostabede mostaghel shod va ya demokrate vabaste in haman teorie TOTE;E(daijan napoleon),doshmane dakheli behtar az dooste bigane ast,ba in atety,dar 300 sale gozashte hich mellati va hich kesi be andazeye IRANI , Iranian ra ghatloaam nakarde,va dar in 300sal hamishe iraniane SHIE in mohem ra anjam dadeh,and.

 
At June 10, 2007 at 10:25 AM , Anonymous Anonymous said...

napeygiri va tangnazari siyasie shoma agha behnood heyrat angiz ast.reza pahlavi ra chon pedarash diktator boodeh takfir mikonin,pedare Larijani ,pedare khomeini har ke bood baraytan mohem niist.shoma sabet konid Reza pahlavi mesle pedarash mostabed va zedde azadi ast,va kareshan harche ke hast kheiyanat be manafeye iran ast.siyasat baraye shoma clube footbal shode ,rasti tarafdare esteghlal hastin ya azadi?

 
At June 10, 2007 at 12:17 PM , Anonymous Anonymous said...

مردم ایران شگفت افرين هستند. شايد که برای راحت شدن از دست اخوند به پهلوی روی بياورند.
ضمنا نميتوان ایشان را به خاطر کار پدر سرزنش کرد. اما من فکر ميکنم مردم ایران زمان محمد رضا پهلوی را بهتر از حکومت اخوندی ميدانّنّد.
رستی شما علامت سوال گزاشتيد جلوی جمله:ازمودن را..آيا عمدی بود

 
At June 10, 2007 at 12:58 PM , Anonymous Anonymous said...

من شخصا با رضا پهلوی نه دشمنی دارم و نه دوستی و هیچ عیبی هم نمی بینم که سلطنت طلبان روزی بتوانند از مردم ایران طلب رای کنند. اما به راستی ترس دارم . اگر می پرسیدید ترست از چیست همین کامنت ها را بخوانید و ببنید اين جماعت سلطنت طلب چی می گویند. واقعا کدام استدلال . وافعا نمی دانند که در میان مردم ایران و حتی مخالفان جمهوری اسلامی جائی ندارند.
بهرام

 
At June 10, 2007 at 12:59 PM , Anonymous Anonymous said...

من با خیلی از مقالات شما موافق نیستم ولی در این جا به خودم وظیفه می دهم که از شما دربرابر این جماعت تهمت زن و بی خبر دفاع کنم. این ها قصد تکرار استبداد را دارند وگرنه طرز بیانشان این نبود

 
At June 10, 2007 at 1:03 PM , Anonymous Anonymous said...

عالی عالی مانند همه مقالاتتان خدا شما را از ما نگیرد

 
At June 10, 2007 at 1:03 PM , Anonymous Anonymous said...

عالی عالی مانند همه مقالاتتان خدا شما را از ما نگیرد

 
At June 10, 2007 at 1:57 PM , Anonymous Anonymous said...

Baa salaam,

I heard that there is an article from Mr. Ghoochani in Ham mihan dated khordad 16. The title of the article is somethig"ghaysar - khalifeh". I have been trying ham-mihan online to finf this article with no luck. I can not find "archive" or "contact" tabs to try through those channels. I would be appreciated if you could help.
Regards,

 
At June 10, 2007 at 2:14 PM , Anonymous Anonymous said...

افرین بر حقیقت طلبی و شهامت شما. در زمانه ای که همه تقیه می کنند و حرف دلشان را نمی زنند. راست گفته اید که اگر می خواستید مصالحه کنید بهتر بود که این کار را می کردید برای ماندن در ایران. ماندن در بین شاگردهایتان. در بین ما که آرزوی دیدارتان را داریم

 
At June 10, 2007 at 2:15 PM , Anonymous Anonymous said...

مگر این ها چند تا شعبان بی مخ دارند که هنوز این همه شان هستند و عربده می کشند [...] واقعا در مقابل آن لحن مودب آقای بهنود جواب [...] همین باید باشد.

 
At June 11, 2007 at 12:37 AM , Blogger Unknown said...

آنقدر بعضي از اظهار نظر ها بدور از ادب است كه انسان شرمش ميشود. بهر روي از نظر من هدف وسيله را توجيه نمي نمايد و هيچ ايراني وطن پرستي حاضر نيست براي تحقق آزادي در وطنش به ابزارهايي توسل جويد كه بازتوليدش استبداد است. اين را حتي از دفاع طرفداران آقاي رضا پهلوي ميتوان ديد كه هيچ تفاوتي با انصار حزب الله ندارند و فقط يك اضافه تر دارند آنهم كراوات.

 
At June 11, 2007 at 2:01 AM , Blogger Unknown said...

با سلام خدمت شما
می گویند همشهری ما (از رشت) به کربلا شرفیاب شد. چون به زاری در کنار ضریح مشغول شد ریشش در آن گیر کرد و ناله بر آورد که "حسین جان ول کن". چند باری تقاضا کرد و سپس عصبانی شد که "حسین جان ول کن دیگر. همین کارها را کردی که عاقبت اینطوری شد".
شما ها آقای بهنود در ایران می نشینید و ضد جمهوری اسلامی می گویید. در خارج می آیید و ضد بوش و رضا پهلوی می نویسید.
فکر نمی کنید اگر در ایران فقط ضد بوش و رضا پهلوی می نوشتید و در اینجا هم فقط بر علیه جمهوری اسلامی وضعیت مادی تان بهتر از این ها می بود؟
شاید هم ناآرامی شما هر کجا که باشید نشان از دغدغه ای فرا مادی داشته باشد. نمی دا!م. موفق باشید.

 
At June 11, 2007 at 2:06 AM , Anonymous Anonymous said...

5,000,000 irani be KAJDOM panah avardehand,agar 1000,000 az inha tarafdarane JE bashand baraye gereftane panahandegi va ejazeye eghamat bayad sabet konand ke az daste regimi zedde ensani farar kardehand,mesele khode agha behnood,in gheymati ast ke har irani baraye hamkhabi ba KAJDOM bayad bepardazad,va zire chatre amniyatti KAJDOM eslahtalabe dini bashad.

 
At June 11, 2007 at 5:35 AM , Anonymous Anonymous said...

باسلام تحلیل تاریخی شما در خصوص نفوذ اشکار بیگانگان در عرصه ی سیاست ایران نقد منصفانه ایست که راه هر گونه دفاع را بر مخالفان خود می بندد و انها را ناچار می سازد از راه توهین به مقابله بر خیزند .مهم نیست که صدای امریکا پس از گفتگو های چالشی و مبتنی بر واقعیات جامعه ی ایران در جریان انتخابات گذشته ترجیح داد با مسعود بهنود مصاحبه نکند و مهم هم نیست کسانی که برای کسب قدرت با شیطان حاضر به معامله شده اند از قلم شما اشفته شوند مهم این است به یک روزنامه نگار قلم خود را نفروشد و نقد منصفانه را به کسب مادیات و موقعیت در داخل یا خارج ترجیح دهد

 
At June 11, 2007 at 7:03 AM , Anonymous Anonymous said...

shabaane jaafari dar pasokhe Homa Sarshar ke naghshe ishan ra dar 28 mordad miporsad migooyad dolati ke bedaste ishan saghet shavad bedarde laye jerz mikhorad,hezbolah az aseman nayamade farzandane khalafe arazel va obashe zamane pahlavi hastand,hamantor ke JE ham farzande khalafe shahanshahe eslam panah va akhondparvar ast, nemidanam dar 28mordad usa cheghadr irani kosht,vali midanam sale 1364 chand hezar irani dar zendan va dar arze 2hafte ghatloaam shodand va tavasssote che kesaani.ali

 
At June 12, 2007 at 9:37 AM , Anonymous Anonymous said...

Shah's exiled son: Don't attack Iran

 
At June 13, 2007 at 3:02 AM , Blogger dumb-genius said...

نکته ای که به تازگی در نوشته های شما می بینم نقل قولهای مکرر از مرحوم علی دشتی است
احساس می کنم به طور غیر مستقیم می خواهید مردم دنبال نظرات و عقاید او بروند مخصوصا شاهکار ماندگارش 23 سال

 
At June 13, 2007 at 4:08 AM , Anonymous Anonymous said...

آقای بهنود من شرمسارم از خواندن بعضی از این کامنت ها.به یاد نوشته ی خودتان افتادم که در زمان انتخابات مجلس ششم نوشتید درباره ی شاهد آزادی و این که ما در رثایش چه مرثیه ها که نمی گوییم و وقتی او را هم اغوش خود یافتیم نمی دانیم چه کنیم.اما تمام تفصیر را هم بر گردن این کامنت نویس ها نیندازید.حکومت های دیکتاتوری هم در این گنها شریکند که به شهروندان خود راه تعامل را نمی آموزند.قبول کنید که بعضی وقتها از ترس عقرب جرار باید به گژدم پناه برد.همانند انقلاب مشروطه و بسط نشینان سفارت انگلیس که راه دیگری جز این نداشتند.

 
At June 13, 2007 at 9:31 AM , Blogger morteza said...

سلام بهنود عزیز!باید تشکر کنم از نوشته ات به دو دلیل:نخست آنکه وقتی از کسی و پدیده ای احساس خطر می کنی بی تعارف اما با متانت(که همیشه با توست و باد)حرفت را میزنی و دوم اینکه بالاخره تن می دهی به اینکه این آبرو و استاد استاد شنیدن ها را جایی هزینه کنی و چه خوب.مرتضی

 
At June 17, 2007 at 12:12 PM , Anonymous Anonymous said...

omid

 
At June 22, 2007 at 12:35 AM , Anonymous Anonymous said...

اين ها زده به سرشان انگار. اصلا نمي دانند چه مي كنند و چه مي خواهند، البته متاسفانه اين ها نيستند فقط. همه ي ايران به هم ريخته است. شايد سال هاست اين چنين است و سخن امروز نيست

 
At July 25, 2007 at 4:00 AM , Blogger Unknown said...

رضا پهلوی بارها وبارها باشفافیت تمام وبا صدای رسا گفته است که هرگز با حمله ی نظامی به ایران موافق نیست. این را شما نمی دانید یا خود را به نفهمی می زنید اولا که ملاقاتی آنگونه که شما عنوان کرده اید در کار نبوده است ثانیا ملاقات با رئیس جمهور آمریکا به منزله ی تایید عملکرد وی نیست . ثالثا جنگ عراق با مجوز کنگره ی آمریکا صورت گرفته است و یک تصمیم جمعی سیاستمداران آمریکا از طیف های گوناگون بوده است. بوش هم خواهد رفت تا ببینیم نفر بعدی چه گلی بر سرتان خواهد زد. بوش انسان با شرفی هست و من عمیقا برای وی احترام قائلم.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home