Saturday, April 14, 2007

برای یادآوری

به نظرم آمد که باید قاعده ای که از پنج سال پیش در این سایت [ گرچه با نام قبلی بهنود دیگر] رعایت کرده بودیم، دوباره یادآوری شود. شاید کاربران جدید آمده اند. شاید آن قرار از یاد رفته است .این تذکار را از آن جا لازم دیدم که امروز به کار غیردلخواه پرداختم و صبح که به کار مشغول شدم اول چهارده کامنت را سانسور کردم. یعنی راهشان ندادم. در حالی که دلم رضا نمی دهد.


ما قرارمان این است که شعارهائی را که صفت ها و تهمت های تند در آن است منعکس نمی کنیم. ما قرارمان این است که به همه - حتی آن ها که دوستشان نداریم - احترام می گذاریم. ما قرارمان اين است که حتی المقدور نام از افراد نمی بریم . مگر به خوبی که استثناست.. بله از شاعری هنرمندی ، حتی سیاست پیشه ای می توان تحسین کرد. اما برای تندگوئی علیه وی راه نداریم. گاهی ناگزير می شود با کامنت کسانی را حذف کنم که به دفاع از من در برابر اتهامات وارد می شوند. اما دیگر چاره ای نیست.

در ضمن قدر کلمات را سعی می کنیم بدانیم و به خودمان احترام می گذاریم. همان قدر که انگار شناخته شده ایم و در حضور آشنا سخن می گوئیم . بنابراین اسم مستعار را حجاب خوبی برای پنهان شدن پشت آن و نوشتن هر چه دلمان خواست نمی دانیم.

در ضمن استدعا داریم کاری کنیم که نوشته مان از 150 کلمه بیش تر نشود. این را به خصوص به بچه هایم می گویم که اگر دیدید تعارف و ادب شما با کسی که کلمه ای بهتان یاد داده است حذف شد دلگیر نشوید. من که باید تکمه ای را فشار دهم تا کامنتی اذن دخول یابد وقتی بعضی محبت ها زیاد شد. حجالت می کشم از خواننده ای که عوالم من و شما نمی داند.

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin share on facebook

نظرات

At April 14, 2007 at 3:32 AM , Anonymous Anonymous said...

باسلام
من اكثركتابها ونوشته هاي شماراخوانده ام وبسيارروشنگر وخوب هستند . اگرتوانايي شماراداشتم درنوشتن كتابهاي تاريخي بهمان سبك ازسيدضياءتابختيارميكوشيدم بنظرمن نيازمردم ماآگاه شدن ازوضعيت گذشته خويش است بخصوص اگربشود كم سانسورنوشت .چون اطلاعات وقلم شما براي دوران معاصركم نضير وكارسازاست.

 
At April 14, 2007 at 4:08 AM , Blogger Ghadeer Nabizadé said...

سلام. بله موافقم. رعایت می کنیم

 
At April 14, 2007 at 4:30 AM , Anonymous Anonymous said...

استاد جان!
ثانیه ها چه دیر عبور می کنند
در طنین تنهایی جمعه !

 
At April 14, 2007 at 5:21 AM , Anonymous Anonymous said...

سلام
قوانین و مقررات خوبی است . کسی که پای در عرصه سیاست می گذارد همیشه باید از خطر جلف شدن در بیم باشد و گرنه دیگر یک نوشته تاثیر گذار از خود نخواهد دید و شما به خوبی این اصول را رعایت می کنید شاید برای همین است که مقاله هایتان اینچنین در ذهن انسان تاثیر می گذارند راستی از تصمیم عدم تغییر تکنوکراتها نمی نویسید؟

 
At April 14, 2007 at 6:15 AM , Blogger Mostafa said...

آفرين بر شما
اينچنين بايد تمرين کرد دموکراسی، آزادی بيان و تحمل حرف مخالف را

 
At April 14, 2007 at 6:19 AM , Blogger Mostafa said...

دموکراسی را بايد از همين جا تمرين کرد.

 
At April 14, 2007 at 6:41 AM , Anonymous Anonymous said...

کاش همه قوانین در جهت حمایت از انسان بودند

 
At April 14, 2007 at 9:17 AM , Anonymous Anonymous said...

استاد سلام
فکر ميکنم از يکی از مطالب قبلی من برداشت بدی شده بود. عذر خواهی ميکنم.
ولی هنوز از هموطنی که به هر دليل آبروی من ايرانی را با پناهنده شدن (به هر شکلی) ميبرد به شدت گله مند هستم.
ارادت

 
At April 14, 2007 at 6:24 PM , Anonymous Anonymous said...

وبلاگ شماست و صاحب اختياريد ولي همان زمان هم حذفها خيلي به قاعده نبود. در ضمن سنّت حسنه ي نقطه چين گذاري مقداري از حذف كلّ كامنت جلوگيري مي كرد

 
At April 14, 2007 at 8:23 PM , Anonymous Anonymous said...

جناب بهنود ...ضمن سلام و ارزوی سعادت شما چند نکته کوچولو بعرضتان برسانم

اقا واقعا این سیاست مداران و مسئولین اجرایی و خود انتقاد کنندگانشان یعنی جامعه

مطبوعات اگر تعریف و تمجید از حد معمول و متعارف بگذرد سریع عکس العمل نشان

میدهند !!اینگونه فکر میکنند که طرف قصد توهین و مچل کردن انها را دارد٬ امتحان کردم

شما هم دوست ندارید. اینها چه عادت کرده اند بخلاصه سوال کردن و جواب شنیدن ...وای

از ایرانیان که سوال کننده بعنوان خبر نگار یک کتاب اول عرض میکند و تازه معلوم نمی شود

سوالش چه بوده !؟ وبر عکس انهم ...جناب اقای محمد خاتمی بچارلی رز بیچاره و درمانده

فقط وقت سه سوال داد!!انهم در یکساعت ٬ چارلی رز با مهربانی و گشاده رویی باقای

خاتمی گفت : تمام فرصتهای از دست رفته را سر برنامه من خالی کردید !!!!؟و خنده همیشگی

خاتمی که شما لطف دارید

 
At April 15, 2007 at 1:21 AM , Anonymous Anonymous said...

با سلام به بهنود
ما ياد گرفتيم(و بد ياد گرفتيم)كه با مخالف بايد تند بگوييم،تند رفتار كنيم و...
احترام گذاشتن به ديگران نشانه شخصيت خود انسان است،پس بياييم همه با هم اين كار زشت را از خود،اطرافيان وجامعه خود پاك كنيم.پيروز باشيد

كاوه از ايران

 
At April 15, 2007 at 3:04 AM , Blogger Unknown said...

من به گوش تو سخنهای نهان خواهم گفت
سر بجنبان که بلی جز که به سر هیچ مگو
www.masloob.persianblog.com

 
At April 15, 2007 at 3:14 AM , Anonymous Anonymous said...

با سلام من از دانشجويان دوران خوش سالهاي 76 تا 80 هستم دوران اميدو سرزندگي جامعه و توس و... مقالات شما مرا به وجد مي آورد يادش بخير مقاله "پيامتان را شنيديم "و ... در هر حال خوشهالم كه در اين وانفساي آقاي احمدي نژاد و فضاي ياس الود باز هم از شما ميخوانم فقط خواهشمندم در صورت امكان صفحه بندي سايت خود را بگونه اي تنظيم فرمائيد كه هنگام چاپ فضاي كل كاغذ A4 را اشغال كند و اصراف نشود درختان جنگل را دريابيم
در ضمن اگر من بخواهم تاريخ پهلوي را بدون سانسور و كج گوئي و تعصب بخوانم چه كتابي پيشنهاد ميفرمائيد با تشكر هادي
humansofya@yahoo.com

 
At April 15, 2007 at 3:32 AM , Blogger Unknown said...

سلام.
لطفا در صورت امكان خاطرات شخصيتهاي علمي فرهنگي و ملي را مانند كتابهاي شبه خاطرات آقاي دكتر علي بهزادي را بنويسيد.
با تشكر
m_hatamian@hotmail.com

 
At April 15, 2007 at 12:59 PM , Anonymous Anonymous said...

من یکی از سعه صدر شما سپاسگزارم و می آموزم. خودم از جمله کسانی هستم که ده تا مقاله فرستادم تا یکی اش را شما اذن دادید. همه این نوشته ها هم تحسین شما بود. بعد که ئی میل محبت آمیزتان را دریافت کردم باور نمی کردم که خودان هستید. چند خواهش دارم اول این که دوستان یک بار نوشته خود را بخوانند که غلط نداشته باشد. دوم این که به یادشان می آورم که سه سال قبل ، وقتی همه مان مقررات را رعایت کردیم آقای بهنود هم بازبینی را برداشتند و کامنت ها یکراست در صفحه جا می گرفت و خیلی هم خوب بود و افتخار داشتیم که اولین وب لاگ جدی با کامنت های بدون بازبینی هستیم.

 
At April 17, 2007 at 2:54 AM , Anonymous Anonymous said...

سلام جناب بهنود
مقاله کوتاهی در معرفی شما و سایت شما نوشته ام هر چند میدانم شما نیازی به معرفی ندارید ولی امیدوارم ببینید و خوشحال شوید
www.khashayar88.blogfa.com

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home