Tuesday, June 9, 2009

نگران نباشید

به عنوان کسی که رسانه های الکترونیک را می شناسم، از سال ها پیش بر آن مداقه داشته ام، درسش داده ام، و از سی و چند سال پیش در معیت زنده یاد علی اسدی و دکتر ابراهیم رشیدپور مشهور بوده ام به مک لوهانیست، توصیه ای دارم به هواداران اصلاحات.

نکته ای که به نظرم آمد باید گفته شود در جواب نگرانی هائی است که از دیروز به گوش می رسد در میان هواداران تغییر و اصلاحات که مبادا صدا و سیما به آقای احمدی نژاد در آخرین روز تبلیغات وقت اضافی بدهد. در حالی که اعتراض به تبعیض در نحوه برخورد دستگاه های عمومی حق هواداران نامزدهائی است که از این حق محروم می مانند، اما متوجه باشند که این عمل به سود تغییر است.

قصد دارم بعد از انتخابات نقدی در مورد مناظره های تلویزیونی بنویسم که انتشارش در این زمان شائبه جهت گیری انتخاباتی پیدا می کند و درست نیست.

اما در این فرصت همین را گفته باشم که حضور آقای احمدی نژاد در وقت اضافی در سیما بدون توجه به آن چه می گوید به زیان ایشان است. تجربه این هفته نشان داد که آقای احمدی نژاد در مناظره تلویزیونی برنده نیست. دلیلش هم واضح است روش ایشان شوک سازی است و مانند هر شوک دیگری، تنها چند ساعت شاید یک روز اثر ترساننده – و برانگیزاننده – دارد. بعدش به ضد خود تبدیل می شود چنان که الان شده است. توجه نکنید به شور هواداران دولت، این شور قبل از مناظره ها هم بود و چیزی بر آن افزوده نشده است. اما نگفته پیداست که مناظره ها هم برای آقای موسوی و هم آقای کروبی و هم آقای محسن رضائی عده ای هوادار ساخت.

به زبان دیگر آقای احمدی نژاد در برنامه ای که ممکن است برایشان طراحی شود چندین کار می تواند کرد . از این که شوک دیگری وارد کند و عده ای دیگر از شناخته شده های نظام را به فساد متهم کند – بیائید فرض کنیم به بیت بنیان گذار جمهوری اسلامی و رهبر فعلی هم نزدیک شود، چنان که مورد اول را هوادارانش انجام داده اند و مورد دوم را هم خودش با نام بردن از آقای ناطق نوری رییس بازرسی بیت رهبری انجام داد – و یا فرض کنیم که در این برنامه اضافی بگوید عذر می خواهم اگر توهینی به کسانی و خانواده هائی کردم، این کار قوه قضاییه است و من از آن پشیمانم.

بین این دو احتمال افراطی و تفریطی هم ده ها راهکار هست. اما به نظر من هیچ کدام از راه هائی که پیمودنش در توان و ظرفیت تیم آقای احمدی نژادست، فایده ای برای وی ندارد. نفس این که تظاهرات دیروز تهران چنان لازم آمد، به تیترهای کیهان، وطن امروز و دیگر روزنامه های هوادار دولت نگاه کنید، نشان می دهد که مناظره های تلویزیونی بعد از سه روز تاثیر منفی خود را بر اردوی دولت آشکار کرده است. این تظاهرات ، از آن جا که بدون سازمان دهی ستاد انتخاباتی ایشان و بدون دخالت نیروهای مسلح و بسیج گروه های وابسته به سپاه میسر نشده است، نشان می دهد که مناظره تلویزونی اعتماد به نفس را از تیم آقای احمدی نژاد گرفته. حضور در یک برنامه تلویزیونی وقت اضافی تیر خلاصی خواهد شد به امید هایشان.

بنابراین هیچ جای نگرانی برای هواداران تغییر نیست.

این دو روز بسیار مهم است برای اردوی هواداران دولت و مهم است که چطور می توانند موج برخاسته را بنشانند بدون آن که به آن کمکی کرده باشند. خیلی ظریف است. نه این که راه حل هائی وجود ندارد، اما بدون یک گردش سریع و چرخاندن کامل فرمان عملی نیست، این هم در خصلت تیم دولت نیست.

آن چه این روزها رخ می دهد نشان دهنده گنجایش جامعه ایرانی و این نسل، در عین حال هاضمه نظام است که دموکراسی و آزادی و شور را تحمل می کند. و در میان کشورهای خاورمیانه یکتاست. و این است قدرت کشور نه شعار و شعرهای حماسی توخالی. نمایش این گنجایش است که رقیبان را می ترساند. از همین رو مهم ترین دلشوره جامعه، در این روزهای رای گیری باید حفظ امنیت باشد. بنا به مثلی که هفته قبل نوشتم همان ورزش چینی است که یکی چنگ در ران و بازوی دیگری می اندازد و چندان می فشارد که خون از آن بیرون می زند. بازنده آن است که فریاد می زند. در این جا باید گفت بازنده آن است که دست به خشونت می زند. چه خشونت موردی و در حین بحث و گفتگوها، چه خشونت های انفجاری مانند زاهدان.

هر نوع تندی و بدرفتاری کمک بزرگی است به کسانی که نشاط این روزها را نمی پسندند، و اگر قدرتی برای نظام می شناسند در بمب و موشک و شعار و صدقه پراکنی است. نشاط جامعه در گرو میانه روی و اعتدال است. و هیچ بهانه به دست بدخواهان ندادن.

یادمان باشد که مردم ناظرند و هنوز نرفته اند به خانه. روزهای خیلی حساسی است برای کسانی که خیال فعالیت سیاسی و اجتماعی در ایران دارند. نمره می دهند مردم، ابراز محبت ممتحن به یکی از شاگردان، در این شرایط موجی ایجاد خواهد کرد علیه معلم و شاگرد رانت خوار نگران نباشید.

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin share on facebook

نظرات

At June 9, 2009 at 4:57 AM , Anonymous گفتار said...

كاش مردم رنگ دروغ را بشناسند
ممنون از زيبايي نوشتار شما آقاي بهنود

 
At June 9, 2009 at 5:18 AM , Anonymous علی گنجه ای said...

آن پاراگراف «بین این دو احتمال افراطی و تفریطی ...» را چند بار خواندم و آخر هم منظورتان را نفهمیدم.

 
At June 9, 2009 at 5:46 AM , Anonymous Anonymous said...

درگلستان جهان چون غنچه های صبحدم
با درون پر ز خون در حال لبخندیم ما

 
At June 9, 2009 at 5:55 AM , Blogger Unknown said...

جناب آقاي بهنود: از هوشياري شما ممنونم. حالا كه وقت اضافي در روز چهارشنبه 20 خرداد براي احمدي نژاد در صدا و سيماي او در نظر گرفته شده است بنده چند راه پيشنهاد ميكنمـ
1)در ساعت پخش صحبتهاي احمدي نژاد، تمام ملت مثل دوشنبه در تمام نقاط تهران به طرفداري از آقاي مير حسين موسوي و براي اعتراض به اين عمل صدا و سيما،تجمع نمايند و حتي هيچ شعاري هم ندهند،به همراه داشتن بند سبز كافي است
2)در ساعت پخش صحبتهاي احمدي نژاد، به پشت بامها بروند و فرياد "الله اكبر"و"يا حسين" سر دهند
3) در ساعت پخش صحبتهاي احمدي نژاد، بيرون از خانه ها باشند حتي اگر به گرد همايي نرفتند، تا حداقل به تماشاي تلويزيون نپردازند
4) و در نهايت اينكه به كارهاي شخصي اشان بپردازند ولي در آن ساعت تلويزيون ايران را تحريم كنند.
5) از آنجاييكه انسان براي اهداف خود ميبايست هزينه كند، راه حل اول به نظرم بهترين است ولي تشخيص با ملت سبز است

داريوش سبز از ايران

 
At June 9, 2009 at 6:31 AM , Anonymous Anonymous said...

با سلام
آقاي بهنود گمان دارم شما هم انتخابات فرمايشي سال 72 را بياد داريد اين آقايان با اين تركيبي كه در وزارت كشور و صدا و سيما دارند از همين حالا نتايج را براي اعلام در صدا و سيما نوشته اند

 
At June 9, 2009 at 7:00 AM , Anonymous فرنوش حبیب نژاد said...

سلام آقای بهنود .این روحیه امیدوارشما برایم خیلی جالب است .گاهی حسادت می کنم که چرا نمی توانم مثل شما خوشبین باشم.یعنی وقتی به سن شما برسم این روحیه خود به خود ایجاد می شود ؟

 
At June 9, 2009 at 8:52 AM , Anonymous Anonymous said...

بهنود عزیز همانطوریکه گفتید دولت در وقت اضافی نه تنها جبران مافات نخواهد کرد بلکه وضعیت را به مراتب بدتر از گذشته به ضرر خودش می کنه.
شما اگر جمعیت روز گذشته تجریش-میدان راه آهن را می دیدی عبارت"مرگ بر دولت مردم فریب" طنین انداز بود که گویی این صدا در سرتاسر این مسیر از بلندگو و گوینده واحدی علیه احمدی نژاد پخش می شود. هماهنگی مردم واقعا بی بدیل بود.
باور کنید آرای موسوی به مراتب از خاتمی بیشتر خواهد بود.
سهراب

 
At June 9, 2009 at 8:57 AM , Blogger میثم الله‌داد said...

خدا از دهنت بشنوه آقای بهنود
ما تمام سعی مون رو برای یه لشگرکشی دموکراتیک و آرام انجام می دهیم

 
At June 9, 2009 at 9:24 AM , Anonymous Anonymous said...

با درود
بهنود عیزی باید دید در این میان مبصر سابق چه خواهد کرد هر چند نامه ای به ممتحن نوشته...
شاد زی
ابراهیم

 
At June 9, 2009 at 10:37 AM , Anonymous محمود said...

بهنود جان

قبول که نگران نباید بود! اما عامه را چه باید کرد؟ این عامه هستند که هدف تیر زهرآگین این آقا هستند!

شاد زی

 
At June 9, 2009 at 10:37 AM , Blogger Unknown said...

به دلیل احتمال تقلب و حتی ابطال صندوق ها در روز 22 خرداد هنگام رفتن پای صندوق،هیچ نشان از طرفداری از کاندیدای اصلاح طلب نداشته باشید تا شناسایی صندوق هایی که پر از آراء اصلاح طلبان است امکان پذیر نباشد و به دلیل اینکه شمارش آرای مساجد توسط بسیج انجام می شود.احتمال دخالت آنها بسیار بالاست.لطفا برای جلوگیری از هرگونه توطئه ی احتمالی در مدارس اقدام به رای دادن کنید.لطفا اطلاع رسانی کنید

 
At June 9, 2009 at 11:07 AM , Anonymous امیر هوشمند said...

دروغ چرا. نگران بودم. بهتر شدم. در ضمن می میرم برای نحوه گفتار و نوشتار شما. پایدار باشید

 
At June 9, 2009 at 1:06 PM , Anonymous Anonymous said...

45 دقيقه برنامه زنده به محمود احمدي‌نژاد اختصاص يافت: http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1353610

 
At June 9, 2009 at 1:23 PM , Anonymous Anonymous said...

بارها ديده ايم كه در صدا و سيما نامهاي عربي كه البته براي مسلمانان مقدس هستند در برابر نامهاي ايراني قرار مي گيرند، و اينگونه به نظر مي رسد كه براي برتر نشان دادن اسلام، گروهي دارند ايران و ايراني را بد نشان مي دهند، شما در اين مورد چگونه مي انديشيد؟
اما اين بي مهري عظيمي كه در ايران نسبت به كورش وجود دارد از كجا ناشي مي شود؟ آيا به خاطر جملات و نگاه پهلوي ها به وي نيست كه امروز بسياري از دولتمردان اينگونه نسبت به كورش و آرامگاه اش موضع گيري مي كنند؟
زرتشتيان و ديگر غيرمسلمانان نمي توانند در نيروهاي مسلح استخدام شوند، معني اين جمله اين است كه از نظر دولتمردان امروز ايران، اول مسلمان، بعد ايراني، شما چه فكر مي كنيد؟
اين ها همه شواهدي بودند كه نشان مي دهد در ايران دو نوع شهروند داريم، درجه يك كه مسلمانان هستند، مي توانند رييس جمهورشوند، وزير شوند، در صورت داشتن استعداد و پشتكار تا مقامات بالا رشد كنند، در كارها و صنايع مختلف فعاليت نمايند و از تغيير دين افراد خانواده شان نترسند و گروهي نيز شهروند درجه دو هستند كه در ايران به آنها اقليت گفته مي شود، اين گروه نه مي توانند وزير شوند، نه رييس جمهور و نه حتي فرماندار، استاندار يا رييس يك اداره ي كل، حق استخدام در برخي جاها را ندارند برخي مشاغل را نمي توانند انتخاب كنند..... درست مي گويم؟
فكر مي كنيد اگر اين پرسشها از كانديداهاي رياست جمهوري پرسيده شود آنها چه پاسخ مي دهند. محسن رضايي كانديدايي است كه به گفتگو با يك خبرنگار زرتشتي نشسته است و پاسخهاي خواندني به اين پرسشهاي اساسي داده است براي خواندن متن كامل اين گفتگو به لينك زير برويد
http://www.berasad.com/fa/content/view/1917/

 
At June 9, 2009 at 2:02 PM , Anonymous ramina rohani said...

kheili kheili mamnun,arum shodam .
az inke hamishe merabunid mamnun.

 
At June 9, 2009 at 2:07 PM , Anonymous Anonymous said...

با سلام . گمان مي كنم چيزي رو كه شما سال هاست كه به دنبالش هستيد ، من روز دوشنبه توي خيابون وليعصر ديدم و واقعا باورم نمي شد! يك ميليون انسان آگاه و با شخصيت ، به زيباترين شكل ممكن ، جنبش اجتماعي قدرتمند و عمدتا جوان خودشون رو به همه نشون دادن.با حفظ نظم و ادب و رعايت خطوط قرمز.اين حركت تاثير بسيار زيادي در آينده ايران خواهد داشت و به نظر من از خود انتخابات مهمتر خواهد بود

 
At June 9, 2009 at 2:57 PM , Anonymous foroogh said...

آفای بهنود عزیزم، الان ترس اصلی ما تقلب در انتخابات هست. دلمون می لرزه از این خبرهایی که از گوشه کنار، یا حتی از خود کارمند های وزارت کشور می شنویم

 
At June 9, 2009 at 4:54 PM , Blogger LM said...

استاد عزیز
یک دنیا بخاطر نوشتهٔ زیبا و امید بخشتون ممنونم.
جواب نگرانی‌‌های نسل ما رو توی این روزی آخر بهتر از این نمی‌شد داد.

 
At June 9, 2009 at 5:25 PM , Anonymous siavash.aliahmadi@gmail said...

با سلام
آقای بهنود!
من با شما موافقم
صرف نظر از اینکه چه ترفندی از جانب احمدی نژاد برای این برنامه در نظر گرفته شود احمدی نژاد با صحبتهای عوام فریبانه و آمار های بعضا" خیالی تغییراتی در آراء ایجاد خواهد کرد ، اما این تغییرات به نحوی خواهد بود که برآیند آنها به ضرر اوست!
یعنی ممکن است آراء کسانی که تا به حال با حرفهای او گول نخورده اند را از آن خود کند و بیشتر از این تعداد را با اسرار خود بر غلط از دست بدهد!
او حتی با عملکرد عکس یعنی عذر خواهی هم محکوم به همین سرنوشت خواهد بود
اما همه این تغییرات در برابر تغییری که در نتیجه ی پاسخ آقای خامنه ای به نامه ی رفسنجانی ایجاد خواهد شد نا چیز خواهد بود!
در ضمن من به عنوان یک دانشجوی نرم افزار در شرایط عادی وقت زیادی صرف سیاست نمیکنم و با اعتمادی که به شما دارم تنها به تحلیل های شما بسنده میکنم!
پس لطفا در همین بلاگ تحلیل های روزانه ای را راجع به شرایط روز قرار دهید تا امثال من بتوانند با رجوع به آن از این گنگی حاصل از 30 سال اختناق دور شوند و آگاه تر و بیدار تر شوند
با تشکر- سیاوش علی احمدی

 
At June 9, 2009 at 9:39 PM , Anonymous Anonymous said...

سلام
آقای بهنود شما تاریخ را خوب میشناسید من هم در حد خودم دستی دارم 3 روز پیش صحنه های سقوط مشروطه در ذهنم جولان میداد و از اون بدتر کودتای سیاه مرداد 32 دوطرف خیابان گروهی موسوی موسوی میکردند و گروهی احمدی قهرمان!!!!
دلم گرفت از نخبگان نشانی نبود هرچه بود غوغا بود و هیجان هرچه به این جماعت نگاه میکردم دلم برای دموکراسی میگرفت
آقای بهنود طرفداران احمدی - البته حساب کسانی که هوشیارند و میدانند چه میکنند و منافع خود را در نظر دارند جداست- اما این مردم بیچاره ای که به بهانه ای به دنبال احمدی افتاده اند اندسته که به نجات و استواری ولایت فقیهشان فریاد میکشند نمیدانند که با دستان خود گلوی ولایتشان را میفشارند و آندسته که به این افزایش حقوقهای انتخاباتی دل بسته اند هم نیم نگاهی به تورم ندارند که بدانند وضعشان تغییری نکرده که بدتر شده است آاقای بهنود
آقای بهنود اما اینطرف موج که چه عرض کنم طوفانی بپاست اما یکی باید کشتی اصللاحات وجمهوری را در این طوفان خود ساخته هدایت کند چرا که بادها از هر طرف برای پیش راندنش میوزد و هیچ هماهنگی ای نیست میترسم این طوفان و بادهای مخالف که میخواهند این کشتی را به پیش ببرند ناخواسته بادبانهایش را بشکنند بدانید که باز هم همانند 2 خرداد پیروز شدیم انشا الله 23 خرداد چشمهای همه از خودی و غیر خودی از حدقه بیرون خواهد زد اما نکند که بعد 8 سال مایوس و نا امید و دلسرد این شور بخوابد
نهادینه کردن اندیشه اصلاح و از ان مهمتر دموکراسی و روشنگری رسالت 23 خرداد به بعد ماست نباید این شور بخوابد
بدانید دولت موسوی با چالشهای بسیاری روبرو خواهد بود من دیگر تمرکز ندارم فعلا بدرود
کرمانشاه

 
At June 9, 2009 at 10:34 PM , Anonymous Anonymous said...

دوستي گفته بودند فقط در مدارس راي بدهيد و در مساجد به پاي صندوق نرويد چون كه دست بسيجيان است.

خواهش مي كنم بيش از پيش مواظب باشيد. اين قضيه، توطئه اي بيش نيست چون با اين كار مي خواهند آراي اصلاح طلبان را در صندوق هاي خاصي (مدارس) جمع كنند و به راحتي بتوانند اين صندوق ها را ابطال و از آراي اصلاح طلبان بكاهند.

خواهش مي كنم به دوستان هم بفرماييد كه راي خود و اطرافيان را در صندوق هاي مختلف، تقسيم كنند تا امكان ابطال، كاهش پيدا كند

باسپاس و احترام - اكبر از اصفهان

 
At June 9, 2009 at 11:01 PM , Anonymous Anonymous said...

رای می رود زدستم صاحبدلان خدا را
اکبر بیا که محمود بیچاره کرد ما را
تقدیم به پیرمردهای اصلاح طلب

 
At June 10, 2009 at 12:24 AM , Anonymous وحید فلاحی said...

سلام .
به اصطلاح افشاگریهای دکتر محمود به مذاق بسیاری از مردم خوش می آید و هم اکنون بسیاری از افراد اقشار پایین تر اجتماع را دوباره به سمت وی سوق داده . گو اینکه 4 سال قبل هم ایشان از این ادعاها داشت و تاثیری به حال مردم و به قول ایشان مفسدان اقتصادی نداشت . اما مردم بازهم این نوای به قول شما آی دزد را بسیار می پسندند .

 
At June 10, 2009 at 1:12 AM , Anonymous Sh said...

من جان خود را در بيان حقيقت و اعتقادم به مخاطره افکندم و ديگران از دادن يک رأی حتی به صورت مخفی اباء نمودند .
دکتر محمد مصدق

 
At June 10, 2009 at 1:59 AM , Blogger Marzie said...

نمره می دهند مردم، ابراز محبت ممتحن به یکی از شاگردان، در این شرایط موجی ایجاد خواهد کرد علیه معلم و شاگرد رانت خوار نگران نباشید.

moteshakkeram

 
At June 10, 2009 at 2:34 AM , Anonymous Anonymous said...

تاکتیک مظلوم نمایی رو فراموش نکنید اگر محاسبه شود که بهتر است به جای استفاده از وقت اضافی انصراف را به دلایلی که فردای انصراف بگویند فشار رانت خواران بر صدا و سیما یا حق کشی طرفداران فلان گروه بوده چه؟ به هر حال نکته مسلم برای مردم عدم تمایل قشر گسترده به انتخاب مجدد ایشان است و با علاقه ای که در دولت برای حفظ قدرت وجود دارد باید منتظر پس لرزه های حتی بعد از شمارش هم باشیم.چه ایشان از وقت بگذرد چه استفاده نمایند مطمئنا در عده زیادی از افراد ساده دل جامعه تاثیر خود را می گذارد پس نگرانی اجتناب ناپدیر است.
از نکات جالبی که امروز شنیدم پرداخت 300 هزار تومان به ماشینهایی است که اجازه نصب تبلیغات احمدی نژاد را میدهند معنی این را اگر سطحی ببینید یعنی خوب این پولها رو از کجا آوردن ولی نکته انحرافی معما اینجاست که فردا که تقلب گسترده کردند میگن کی گفته ما رای نداشتیم برید فیلم روزهای آخر رو ببینی مردم تو خیابونا همشون طرفدار آقای دکتر بودن این رو میشه حداقل از تعداد ماشینهایی که پوستر دکتر رو داشتن فهمید هر ماشین 4 نفر هم که باشن ..... بقیش رو هم می دونید آمارهای معروف و ...

 
At June 10, 2009 at 2:40 AM , Anonymous Anonymous said...

جناب بهنود ٬ متاسفانه متاسفانه و باز متاسفانه احمدی نژاد برنده این انتخابات است و
با تمام سعی و کوشش جوانان موسوی آرام و متین با اختلاف دو یا سه میلیون رای
شکست را پذیرا میشود چرا !؟ اولا احمدی نژاد ناطق نوری نیست یک پوپولیست
قهار و باصطلاح عوام پسند اما دریده و بیمهار و از همه مهمتر رگ خواب خیلی از ایرانی های
زود باور را میداند که برفسنجانی و چپاول بیت المالش اشاره جنجال برانگیزی کرده که
دل خیلی ها را خنک میکند ٬ رفسنجانی دست بدامن خامنه ایی شده که جلوی دهان این تهمت زن
را بگیرد تا آتش شعله ور نشود !؟ البته هنوز رفسنجانی که یاد آور کارهای قوام السلطنه
مشهور در ده های گذشته است آنچنان بیقدرت نشده که احمدی نژاد را مهار نکند اما احمدی نژاد
هم پشتوانه های قرصی در بین روحانیون دارد که اینگونه میتازد ...؟

موسوی شکست میخورد چون اخلاق و سرشت و کردارش متین و آرام و مصالحه جوست
پرخاشگر نیست اهل منطق و کمی هم هنرمند است بیست سال در سکوت برای دل خودش
نقاشی میکشید و اینجا هم بزور خاتمی بمیدان آمده و تشنه قدرت نیست و اینگونه است
که مردم ایران بیشتر باحمدی نژاد رای میدهند

 
At June 10, 2009 at 2:54 AM , Anonymous ali said...

ممنونم اقای بهنود ...اما شما هنوز این پدیده شگفت انگیز و نمی شناسید ..اون تمی چشمات نیگاه می کنه و می گه سیاه سفید هست !

 
At June 10, 2009 at 3:49 AM , Anonymous Anonymous said...

آقای بهنود عزیز
دوشنبه ای که گذشت در تاریخ ایران روز بی مانندی بود،من یک تهرانی که 5 6 سالی ست به هوای تحصیل در شهر دیگری زندگی می کنم،آن چه گذشت،راهپیمایی دست در دست صدها جوان و میان سال،دور از خود محوری و برای بهانه دست مخالفان ندادن رعایت خیلی چیز ها را کردن،نمادی از آن چیز هایی می دانم که پی آن هستیم.این بار برای اولین بار در طول این چند سال به جرات و با افتخار می گویم در یکی شهرستان های ایران درس می خوانم .

 
At June 10, 2009 at 4:11 AM , Blogger maryam said...

سلام بهنود عزیز با تشکر از دلگرمی که دراین روزهای پر اضطراب به مادادید.ولی من یکی مانده ام اینهمه فحش و دشنام و تمسخر این باپا طی این چهارسال کجا و این خیل طرفداران سینه چاک که به عینه میبینیم در مردم عادی کجا ؟ اینها تا بحال کجا بودند ؟ این فلاکت و بدبختی که به آن مبتلایند را نمیفهمند ؟ واقعا متحیرم !!!!!

 
At June 10, 2009 at 5:04 AM , Anonymous Anonymous said...

ترور نمايشي احمدي نژاد درروز 5 شنبه براي مظلوم نمايي
http://ayandenews.com/fa/pages/?cid=8780

 
At June 10, 2009 at 5:49 AM , Blogger fateme said...

امروز قرار بود احمدی نژاد در مسجد دانشگاه شریف سخنرانی کند اما در مسجد خبری نبود، فقط صدای احمدی نژاد نمی دانم از کجا می آمد. بسیجیانی را هم که با سرویس آورده بود همراه خودش داخل دانشگاه راه ندادند و بیرون در ایستادند به شعار دادن
http://img.villagephotos.com/p/2008-7/1316869/hamian_e_mahmood_sharif.jpg
fitil_f: http://img.villagephotos.com/p/2008-7/1316869/sharif.jpg
fitil_f: http://img.villagephotos.com/p/2008-7/1316869/sharif1.jpg
fitil_f: http://img.villagephotos.com/p/2008-7/1316869/sharif2.jpg

 
At June 10, 2009 at 5:50 AM , Anonymous Anonymous said...

متاسفانه مشکل عدم فهم طرفداران احمدی نژاد نیست. اگر به وبلاک های این عده سری بزنید مثل سخنان رییس جمهور محبوبشان پر از دروغ و عوام فریبی است. مثلا در مورد دست بردن در آمار بانک مرکزی!!!!!! که رسما در سایت هیچ تغییری نکرده. یا اعلام این که ستاد انتخاباتی کروبی احمدی نژاد را برنده مناظره موسوی و احمدی می داند. در صورتی که بهعینه مردم موضع آقای کروبی را شاهد بودند. متاسفانه حامیان ایشان هم مثل خودشان دروغگو و عوام فریب هستند از نشر دروغ ابایی ندارند.

 
At June 10, 2009 at 7:19 AM , Anonymous Sh said...

یازده توصیه ستاد مهندس موسوی برای جلوگیری از تخلفات احتمالی در روز رای گیری
قلم - ستاد مهندس میرحسین موسوی در آستانه فرا رسیدن انتخابات ریاست جمهوری در اطلاعیه‌ای هموطنان را به هوشیاری در برابر تخلفات احتمالی در روز رای گیری دعوت کرد.

به گزارش قلم‌نیور در این اطلاعیه آمده است:

هدف: حضور در پای صندوق رای در اولین ساعت شروع رای‌گیری، مراقبت از ‌فضای آرام انتخابات و مراقبت از آراء میرحسین تا اعلام پیروزی رسمی از صدا و سیما

یازده توصیه:
۱- از صبح پنجشنبه تا اعلام پیروزی انتخابات فقط به اعلامیه‌های رسمی ستاد که در سایت قلم‌نیوز منتشر می‌شود توجه کنید. شایعه کناره گیری، آسیب به آقای مهندس و غیره توجه شما را از انتخاب میرحسین منصرف نکند.
۲- رفتار رادیو تلویزیون و احزاب پادگانی را به دقت‌ زیر نظر داشته باشید و هر اقدامی که موجب تردید در رای دادن به آقای موسوی بشود را خنثی کنید.
۳- همه صندوق‌های انتخابات مهم است. هیچ یک را چه ثابت چه سیار چه در مدرسه و یا در مسجد از نظر دور ندارید. انتخابات یک پارچه است و همه آراء در سرنوشت کشور موثر است.
۴- وظیفه ناظرین مجریان و نیروهای امنیتی بی‌طرفی است هیچکدام حق جانبداری از کاندیداها را ندارند.
۵- از پایان رای گیری و شروع شمارش تا اعلام رسمی نتایج هوشیاری خود را حفظ کنید انشاالله جشن پیروزی را همه با هم در روز شنبه برپا خواهیم کرد.
۶- نمایندگان نامزدها توجه کنند که بلافاصله پس از شمارش آراء نتایج توسط شعب و فرمانداری‌ها اعلام شود. تاخیر در انتقال نتایج را به شماره تلفن ۸۳۹۳ اعلام کنند.
۷- مسیر صندوق‌ها و مکان شعب بایستی از آثار تبلیغاتی کاندیداها بری باشد. موارد تخلف را به شماره تلفن فوق اعلام کنند.
۸- نماد کاندیداها را با خود همراه نبرید.
۹- کانال اطلاع‌رسانی خود را کنترل کنید. اس ام اس‌های گمراه کننده را خنثی کنید و به هر شایعه واکنش نشان ندهید.
۱۰- اسم میرحسین موسوی را کامل بر روی برگه رای بنویسید.
۱۱- شناسنامه خود را به هیچ کسی تحویل ندهید.
کمیته صیانت از آراء
ستاد مهندس میرحسین موسوی
http://ghalamnews.ir/news-20108.aspx

 
At June 10, 2009 at 7:30 AM , Anonymous Anonymous said...

به فرنوش خانم،
سن و سال فقط چین و چروک صورت می‌‌آورد نه بیش - و البته سن و سال فرصت هم هست برای یاد گیری و تغییر. ولی‌ عامل اصلی‌ ذهنیت پوینده و انتقاد پذیر است.
چه بسا افراد مسنی را میبینی‌ که تمام عمرش تکرار است و بد بینی‌. از نسل‌های قبلی‌ که همه چیز را زیر سرانگلیس‌ها میدانستند تا نسل جدیدشان که چرخه زمین را بدست اسرایل میبینند.

 
At June 10, 2009 at 11:40 AM , Blogger Unknown said...

آقای بهنود مطمئنید؟ من نمی دونم جواب دانشجوهام رو که بهم زنگ می زنند و با گریه می گن همه چی تموم شد رو چی بدم. اگه واقعا اینطور باشه چطور میشه ادامه داد؟ با کدوم دل با کدوم امید با کدوم روحیه. هممون خیلی نگرانیم.

 
At June 10, 2009 at 12:14 PM , Anonymous Ali said...

گفتید گنجایش مردم و "این نسل" . خواستم بگم از صمیم قلب به اعتمادی که به نسل ما (جوانها) دارید تشکر می کنم. روح آدم درد می گیرد که وقتی میبینیم که حتی بعضی از هم نسلانمان هم ما را قبول ندارد.

 
At June 10, 2009 at 1:42 PM , Anonymous Vahid said...

بهنود جان ، اگر چه امشب آقای احمدی‌نژاد صحبت کرد و وقت اضافه گرفت که انصاف نبود، ولی‌ واقعا فک نمیکنم این حرفأیی که زده باشه تاثیری داشته باشه. مطمئنم خیلی‌ها هم مثل من امشب فقط یه لبخند زدن و بد از برنامه به کارشون رسیدن و کسی‌ برنامهٔ امشبو اصلا جدی نگرفت.

 
At June 11, 2009 at 7:54 AM , Blogger Unknown said...

من هم با شما موافقم
موسوی 30 میلیون رای می آورد با توجه به آرای مرحله دوم دور قبل به ترتیب زیر
10 میلیون رای آقای رفسنجانی
ریزش نصف آرای احمدی نژاد به تعداد 8 میلیون حداقل
بالای 10 میلیون رای تحریمی ها و رای اولی ها 

 
At June 12, 2009 at 1:50 AM , Anonymous حمید said...

مردم ایران دوباره شگفتی می آفرینند. آقای احمدی نژاد نتوانست با گفته هایش در وقت اضافه رأی بخرد.

 
At June 12, 2009 at 9:53 PM , Anonymous Anonymous said...

"نکته انحرافی"
من این رو تو چند تا کامنت بالاتر قبل از اعلام نتایج گفتم و حالا می پرسم باز هم نباید نگران بود؟؟؟؟؟
امروز خبر فوت ناگهانی دموکراسی همه را متاثر کرد خدایش بیامرزد موجود با ارزشی بود به امید غیر ممکن تولد یک موجود مشابه!!!!!!!!!

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home