Friday, June 29, 2007

افرین بر سهمیه بندی

مقاله امروز لبخند سیاست در روزنامه هم میهن را اینچا بخوانید

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin share on facebook

نظرات

At June 29, 2007 at 4:35 PM , Anonymous Anonymous said...

that's nice.I liked it

 
At June 30, 2007 at 4:11 AM , Anonymous Anonymous said...

salam aghaye behnood! besiar ziba bood! harchand hamantor ke neveshtid in baradarane tarafdaare dolat dam az shojaate ahmadinejad mizanand va sang andaazi haaye anjam shode dar barabare dolathaaye gozashte ra nadide migirand.rasti be webloge ma ham sari bezanid
http://sorooshazadi.persianblog.com

doost daare shoma
soroosh.

 
At June 30, 2007 at 12:11 PM , Blogger mehran said...

استاد عزیز زیاد هم خوشبن نباشید
سهمیه بندی هم توهین به ملت است و هم کشور را به لحاظ اقتصادی در لبه ی پرتگاه قرار می دهد
متأسفانه این گونه نوشته ها دولت را در مسیر غلطی که انتخاب کرده است استوار تر می نماید
اگر مقصود شما از نوشتن این مقاله سرازیر کردن احمدی نژاد به چاه ویل است بفرمائید تا ما نیز چون استاد زنـار ببندیم
تحلیلی در این مورد برای شما ارسال می نمایم ، خوشحال می شوم که نظر شما را بدانم

 
At July 2, 2007 at 3:43 AM , Anonymous Anonymous said...

با تشکر از مقاله زیبایتان. فارغ از هدف اصلی از سهمیه بندی و نیز مجری آن و نیز نحوه اجرای آن که به هر کدام انتقادات خاص خود وارد است، سهمیه بندی بنزین برای رساندن سطح مصرف کشور به سطح استاندارد جهانی و کاهش آلودگی و کاهش ترافیک و کاهش تصادفات و... بسیار موثر است به شرطی که سهمیه ها اضافه نشود و نیز بنزین آزاد ارایه نشود چرا که فروش بنزین آزاد نقض غرض هدف اصلی سهمیه بندی است و تورم زا است.

 
At July 2, 2007 at 5:14 AM , Anonymous Anonymous said...

باسلام
چندگلایه از میرزای شهرمان
درباره علیرضا نوریزاده وحمله به سخنرانی اودرعراق ننوشتی ویادی نکردی
گفته بودی از فیروز گوران خواهم نوشت اماخبری نشد
پاسخ به نقد دکتر ولایتی درباره صدای بلبل و...
دوستت دارم مسعودجون

 
At July 2, 2007 at 5:32 AM , Anonymous Anonymous said...

آقاي بهنود
متاسفانه مديريت اجرايي مملكتمان بر اساس آزمون و خطا پيش مي رود و تا درد به استخوان نرسد تدبيري نمي شود.
خبر خوش ديگر اينكه امسال در آمد حاصل از نفت معادل هزينه جاري شده و هزينه عمراني نيز از محل درآمد مالياتي تامين شده و سال آيند ه بالاجبار دولت بايد شروع به كوچك كردن خود كند.
ح - ز

 
At July 2, 2007 at 7:01 AM , Anonymous Anonymous said...

استاد گرانقدر،
اگرچه فرض بر صحت عمل است ولی با گفتن انشالله بز است از نجاست حوض کاسته نمیشود.

 
At July 3, 2007 at 12:33 PM , Anonymous Anonymous said...

آن آموزشی که فرمودید خیلی بیشتر از اینها خرج برداشته است چون خیلی ها از این هوش منفی خداداد که درون ما مردمان است بازارها می سازند به سیاهی شب یلدا

راستی آقای بهنود ایمیل شما همانی ست که در بهنودی دیگر داشته اید؟ چون اینجا آدرسی از شما دیده نمی شود

 
At July 3, 2007 at 10:33 PM , Anonymous Anonymous said...

behnoude aziz , ostad . didi baz ba ma che kardand ?

 
At July 3, 2007 at 11:49 PM , Blogger mansour said...

سلام آقاي بهنود
خوشبيني شما مثال زدني است ! اميدورارم آنگونه كه گفتيد دولتمردان فعلي حقيقتا به فكر اصلاح ساختار غلط مصرف بنزين باشند نه آمادگي جهت مقابله با تحريم هاي احتمالي !!

 
At July 4, 2007 at 8:31 AM , Anonymous Anonymous said...

aghaye behnood,
har gerdi gerdoo nist. sahmieh bandye benzin yani enteghale feshsre nashi az tahrimate eghtesadi be mardom baraye kootah nayamadan az siasathaye enhesar talabaneye melli va beinolmelali. yek bar mardom donbale shoarhaye zede amperialistie emam dar avale enghelab oftadand didid che shod lotfan tekrarash nakonid.
abdi

 
At July 4, 2007 at 4:37 PM , Anonymous Anonymous said...

سلام
آقای بهنود عزیز علیرغم ارادتی که نسبت به شما دارم باید بگویم این نوشته با دیدی بسیار افراط گرایانه و به دور از واقع بینی نوشته شده است. بنده هم مثل شما دوستدار مکتب لیبرالیزم هستم(البته در حوزه اقتصاد هرگز نمیتوانم عدم دخالت دولت را بپذیرم) با این حال معتقدم نباید خودمان را در چاچوب تئوریها و ایدئولوژیهای فکری زندانی کنیم.مقاله آقای قوچانی و ربط دادن سهمیه بندی به تن رنجور دمکراسی!!!! از همین نوع دید سرچمشه میگیرد. اگر میخواهیم کشورمان را درتس کنیم ابتدا باید جامعه و دردهایش را بشناسیم

 
At July 4, 2007 at 6:15 PM , Anonymous Anonymous said...

عباس آقای عزیز. ایا شما تغيير وضعیت اقتصادی کشور را می خواهید یا معتقدید که ایران باید همچنان در ردیف بنگلادش و بوکینا فاسو باقی بماند. آخر برادر یک جای دنیا متمدن به جز کره شمالی و کوبا را مثال بزنید که با این گونه امور یعنی سوبسید به بنزين پیش رفت کرده باشد. مردمش از فقر به تن فروشی نیافتاده باشند. و اگر ندارید که ندارید. آن وقت بايد در پی آن باشيد که سوبسیدها که حاصل فروش بی رویه نفت است به صورت درست و مساوی بین مردم کشور تقسیم شود نه ان که بر دردها اضافه کند چرا که دولت های جمهوری اسلامی چون با رای ازاد مردم انتخاب نشده اند جرات ندارند که به مردم سختی بدهند.
نه برادر عزیز کاملا با فرمایشتان مخالفم و از آقای بهنود گله داریم شما که می دانید چه درست است چرا روشن و دقیق و واضح نمی نویسید که چاره در ازاد سازی نرخ بنزين است و گرفتن مالیات از آن. و این ها را صرف ساختن راه مترو و وسایل عمومی کردن

 
At July 4, 2007 at 6:15 PM , Anonymous Anonymous said...

عالی عالی و آگاه کننده ما به شما افتخار می کنیم که جو زده نمی شوید

 
At July 5, 2007 at 2:13 AM , Anonymous Anonymous said...

میدونم درست نیست اینجارو به محیط بحث و مجادله تبدیل کنیم ولی چون آقای امیرعلی به کامنت بنده پاسخ گفتند اجازه بدید من هم پاسخ کوچکی عرض کنم. دوست عزیز فراموش نکنید در کجای دنیا زندگی میکنیم. اقتصاد آزاد خوب است ولی در حوزه اقتصاد هم مثل سایر حوزه ها باید تدریجی درها را باز کرد. باید اول زمینه ها ایجاد شود. چه به لحاظ بافت اجتماعی چه به لحاظ سیستم سیاسی. این مهم را هم فراموش نکنید که ما بر خلاف کشورهای غربی اقتصاد نفتی داریم و مردم حق دارند از پول نفت (به عنوان سوبسید یا به هر عنوان دیگر) بهره مند شوند. اگر این پول به این طریق خرج مردم نشود فکر میکنید در نظام سیاسی کنونی در کجا مصرف میشود؟ دولت آقای احمدی نژاد طی دو سال 120 میلیارد دلار دور ریخته است. فکر میکنید پولی که از راه سهمیه بندی صرفه جویی میشود طی دو سال چند درصد از آن مبلغ میشود؟! این که میگویم بایست شرایط مکانی، زمانی و سیاسی را در نظر گرفت برای همین است وگرنه با اصل آزاد سازی مشکلی نداریم.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home