Friday, June 19, 2009

احمدی نژاد و مگس مزاحم


دیروز به شرحی که لابد دیده اید باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در حالی که آماده مصاحبه ای تلویزیونی می شد مگسی روی دست او نشست. اوباما با تردستی بر مگس کوبید و عکاسی این صحنه را صید کرد. گارلند کارتونیست انگلیسی که پریروز کارتونش را درباره انتخابات ایران برایتان گذاشته بودم امروز در دیلی تلگراف با الهام از آن حرکت اوباما، تجسم کرده که اگر مگس دور سر آقای احمدی نژاد می پرید چه می شد. نیم نگاه این کاریکاتوریست مشهور به حوادث همین روزهای تهران است ورنه پیش از این با آقای احمدی نژاد چنین روبرو نمی شدند

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin share on facebook

نظرات

At June 19, 2009 at 7:14 PM , Anonymous Anonymous said...

شنبه 30 خرداد 1360
اول‌ وقت‌، عفت‌ برای‌ یک‌ عمل‌ جراحی‌ کوچک‌ به‌ بیمارستان‌ ایرانمهر رفت‌ و بستری‌ شدو من‌ به‌ مجلس‌ رفتم‌. طرح‌ «عدم‌ کفایت‌ سیاسی‌ آقای‌ بنی‌صدر» در دستور بود. آقای‌ مهندس‌سحابی‌ به‌ عنوان‌ اولین‌ مخالف‌، می‌خواست‌ ایراد آئین‌نامه‌ای‌ به‌ دستور کار بگیرد که‌ موفق‌نشد، سپس‌ مخالفان‌ و موافقان‌ صحبت‌ کردند. مخالفان‌ حرفی‌ برای‌ گفتن‌ نداشتند. خودشان‌ راهم‌ مخالف‌ بنی‌صدر قلمداد می‌کردند و هم‌ مخالف‌ عزل‌ او. موافقان‌ هم‌ با اینکه‌ حرف‌ حسابی‌زیاد داشتند، خوب‌ صحبت‌ نکردند.
جمعیت‌ عظیمی‌ از حزب‌ اللهی‌ها در بیرون‌ مجلس‌ جمع‌ شده‌ بودند و خواستار سرعت‌ کاربودند. هنگام‌ تنفس‌ و بعدازظهر با آنها صحبت‌ کردم‌.
گروهکهای‌ مجاهدین‌ خلق‌ و پیکار و رنجبران‌ و اقلیت‌ فدایی‌ و... تدارک‌ وسیعی‌ برای‌ایجاد آشوب‌ و جلوگیری‌ از کار مجلس‌ دیده‌ بودند و به‌ نحوی‌ اعلان‌ مبارزه‌ مسلحانه‌ کرده‌اند. ازساعت‌ چهار بعدازظهر به‌ خیابانها ریختند و تخریب‌ و قتل‌ و غارت‌ و آشوب‌ را در تهران‌ وبسیاری‌ از شهرستانها آغاز کردند.
کم‌ کم‌ نیروهای‌ سپاه‌ و کمیته‌ها و حزب‌ اللهی‌ها به‌ مقابله‌ برخاستند. من‌ در مجلس‌ بودم‌.صدای‌ تیراندازی‌ از چندین‌ نقطه‌ شهر به‌ گوش‌ می‌رسید. خبر از جراحت‌ و شهادت‌ عده‌ای‌ نیزمی‌رسید. جمعی‌ از نمایندگان‌ در دفتر من‌ جمع‌ شده‌ بودند.
نزدیک‌ غروب‌، آقای‌ [رضا]زواره‌ای‌ مسئول‌ ستاد امنیت‌ آمد و نوار ضبط شده‌ ازارتباطات‌ تلفنی‌ مرکز فرماندهی‌ مجاهدین‌ خلق‌ با رابطهای‌ آشوب‌ خیابانی‌ را آورد که‌ برنامه‌وسیع‌ تخریب‌ و آشوب‌ آنها را مشخص‌ می‌کرد.
اوائل‌ شب‌، آشوبگران‌ شکست‌ خوردند و متفرق‌ شدند، بدون‌ اینکه‌ کار مهمی‌ از پیش‌ببرند؛ به‌ جز تخریب‌ چند ماشین‌ و مرگ‌ و جرح‌ چند نفر از طرفین‌. شب‌ را در مجلس‌ ماندم‌.
اولین‌ جلسه‌ شورای‌ ریاست‌ جمهوری‌ به‌ خاطر عدم‌ دسترسی‌ به‌ رئیس‌ جمهور (متواری‌ است‌)با حضور آقایان‌ بهشتی‌ و رجائی‌ و من‌ ـ در دفتر من‌ ـ تشکیل‌ شد. برای‌ امضای‌ آئین‌نامه‌مصوب‌ مجلس‌ و ضمنا درباره‌ مسائل‌ جاری‌ و آینده‌ ریاست‌ جمهوری‌ هم‌، تبادل‌ نظر کردیم‌.از عفت‌ در بیمارستان‌، تلفنی‌ احوالپرسی‌ کردم‌. حالش‌ خوب‌ بود.
خبر رسید، خانم‌ بنی‌صدر را هم‌ بازداشت‌ کرده‌اند. نظر دادیم‌ ایشان‌ را آزاد کنند و در خانه‌تحت‌ نظر داشته‌ باشند.

 
At June 19, 2009 at 7:44 PM , Anonymous Anonymous said...

اتفاقاً این کارتونیسته اشتباه کرده ... مگس دقیقاً میآد روی گُه میشینه و من تا حالا ندیدم هیچ گُهی مگس رو از خودش دور کنه ...

 
At June 19, 2009 at 8:30 PM , Anonymous Anonymous said...

طبق خبرهای دريافتی راهپيمايی شنبه ۳۰ خرداد در ساعت ۱۶ از ميدان انقلاب تا ميدان آزادی برگزار خواهد شد. جمعه شب نيز از ساعت نه و سی دقيقه مردم بر بام های خود فرياد های الله اکبر را شروع کردند. پس از چند دقيقه شعار "دولت جنايت می کنه - رهبر حمايت می کنه." به فرياد ها اضافه شد. اين شعار در منطقه شمال غرب تهران به طور گسترده و طنين اندازتر از گذشته از بام ها شنيده می شد و به مدت نيم ساعت ادامه داشت. به نظر می آيد اين واکنش مردم به سخنان آيت الله خامنه ای است که امروز در نماز جمعه بار ديگر نتايج انتخابات را تاييد و بحث تقلب در انتخابات را ادعای دشمنان ناميد. در همين حال مهدی کروبی با انتشار نامه ای سرگشاده به شورای نگهبان خواستار ابطال انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری و برگزاری مجدد آن شد . کروبی در اين نامه خطاب به اعضای شورای نگهبان نوشت : "‌با رای عادلانه درباره انتخابات و ابطال آن و برگزاری انتخابات مجدد اراده ملت را بپذيريد و بقای نظام را تضمين کنيد که اين به عدالت نزديک تر است."

 
At June 19, 2009 at 8:36 PM , Anonymous Anonymous said...

شب گذشته، بانگ الله واکبر در تهران همگانی تر و بلند تر از هر شب دیگر بود. چنان که اگر رهبر جمهوری اسلامی در شب های گذشته این بانگ را نشنیده، این بار بشنود. ما از مناطق مختلف تهران، مانند میدان ولیعصر، طرشت، یعنی سعادت آباد، بلکه صادقیه، شهرآرا، خیابان دبستان در سیدخندان و بخش هائی از خیابان پاسداران مستقیما و از طریق تلفن این بانگ بلند را شنیدیم، که درمیان آنها علیه علی خامنه ای نیز شعار داده می شد. از جمله "مرگ بر دیکتاتور". شاید گوش خراش ترین و آزار دهنده ترین بخش نماز جمعه دیروز تهران، هنگام سخنرانی آشفته و تحریک آمیز رهبر جمهوری اسلامی آن شعار "مرگ" بر این و آن بود که افراد حزب پادگانی به شیوه مراسم صبحگاهی در پادگان ها، وقت و بی وقت سر می دادند. به همین دلیل باید به الله و اکبر گویان شبانه نیز توصیه کرد: از این "مرگ" خواهی دست برداشته و آن را تکرار نکنید!

از میان شهرهای ایران، تنها توانستیم با مشهد ارتباط برقرار کنیم، که در آنجا نیز- آن محله‌ای که ما با آن ارتباط تلفنی برقرار کردیم- بانگ الله و اکبر بلند از هر شب دیگری شنیده می شد.

خبرگزاری اسوشیتد پرس نیز شب گذشته در تهران گزارش داد: ساکنان تهران روی بام خانه های خود رفته و فریاد " الله اکبر" سر می دهند و بدین ترتیب رهبر ایران را به مصاف می‌طلبند. فریادهای "الله اکبر" و "مرگ بر دیکتاتور" در سراسر تهران یک مبارزه طلبی مستقیم علیه رهبر است که بر اساس قانون اساسی ایران قدرت اول کشور است. این فریادها بعد از آن شنیده می شود که آیت الله علی خامنه ای به مخالفان نتیجه انتخابات ریاست جمهوری این کشور هشدار داد اعتراضات خود را پایان دهند.

بصورت همزمان، دکتر مهدی خزعلی نیز که هنوز به محمد علی ابطحی در اوین نپیوسته، در بلاگ خود درباره بانگ بلند الله و اکبر دیشب نوشت: امشب فریاد الله اکبر شهر را به لرزه درآورد، گل واژه تکبیر آسمان تیره و تار ما را نور باران کرد، من نیز با همسر و فرزندان بلند ترین تکبیر خود را تقدیم کردم تا حرامیان بدانند، ما بیداریم.( تکبیر ساعت 22 تا آزادی)

 
At June 19, 2009 at 8:37 PM , Blogger Unknown said...

avalan ahmadi nejad che midoone keravat ro ba che tiie minevisan!

sanian ghiame mardoome iran alan ye shire ke dare regime ro nabood mikone na yek magas!

Karikatorist faghat ye chizi az iran shenide boode vagarna ziad dar jaryan nis.

 
At June 19, 2009 at 8:41 PM , Anonymous Anonymous said...

تا این ساعت که 3 بامداد به وقت ایران است، نه تنها اطلاعیه ای درباره لغو مراسم راهپیمائی اعتراضی امروز ساعت 4 بعد از ظهر در میدان انقلاب منتشر نشده، بلکه پیام های مکرری روی فیس بوک و توییتر انتشار یافته مبنی بر انجام این راهپیمائی. از جمله این پیام: راهپیمائی سبزها روز شنبه ساعت 4، با حضور موسوی، خاتمی و کروبی در میدان انقلاب تهران. اطلاع رسانی بر عهده شماست. با توجه به فریادهای الله و اکبر دیشب تهران که در میان آنها مردم همدیگر را برای شرکت در مراسم امروز فرا می خواندند، تردید نیست که راهپیمائی فردا انجام خواهد شد و بعید به نظر می رسد که اعضای مجمع روحانیون مبارز که خود دعوت کننده این راهپیمائی بوده و میرحسین موسوی که سخنران این مراسم اعلام شده، در میدان انقلاب حاضر نشوند، مگر دست به بازداشت آنها بزنند. بازداشتی که اوضاع را در داخل کشور متشنج تر و رادیکاتر می کند و در عرصه جهانی واکنشی گسترش را بدنبال می آورد. این درحالی است که چنین بازداشتی و حتی ادامه در بازداشت نگهداشتن چهره هائی که در روزهای اخیر دستگیر شده اند، بتدریج باعث شکاف در نیروهای نظامی و از جمله میان فرماندهان سپاه می تواند بشود که با روند کنونی در کشور موافق نیستند و احساس خطر برای کل نظام می کنند. حضور کم شمار فرماندهان سپاه و بسیج در نماز جمعه روز گذشته رهبر، به همان اندازه سئوال برانگیز بود که عدم حضور هاشمی رفسنجانی، ناطق نوری، بسیار از اعضای برجسته روحانیون مبارز مانند آیت الله مهدوی کنی...

 
At June 19, 2009 at 8:47 PM , Anonymous Anonymous said...

از دل جنگ تحمیلی ، دفاع مقدس در آمد تا کارها تثبیت شود تا اینکه جام زهر نوشیده شد و امروز رییس دولت تحمیلی می آید تا کارها پیش برود اما جام زهر چه زمان نوشیده خواهد شد . این خرمگس مزاحم که چهار سال بیخ گوشمان وزوز کرده است تنها باامشی ملت رفتنی ست .

 
At June 19, 2009 at 10:01 PM , Anonymous Anonymous said...

آقای بهنود عزیز
راجع به عدم اضهار نظر صریح اوباما من معتقدم ایشون دارن از ترس سوابق دخالت دولت امریکا در کودتای 28 مرداد از طرف دیگه پشت بوم می افتن پایین که نهایتن 30-40 سال مجبوش میکنه برای یه بار دیگه عذرخواهی کنه . به نظر من عدم اظهار نظر ( نه دخالت ) نسبت به وضعیت اخیر ایران و مشخصن دفاع از مردم بی دفاع ایران همون قدر نکوهیدست که دخالت اونا در کودتای 28 مرداد

 
At June 19, 2009 at 10:22 PM , Anonymous Anonymous said...

با سخنرانی امروز آيت الله خامنه ای در نماز جمعه تهران و تهديد مردم به کشتار و اشوب های خيابانی که توسط نيروهای جان بر کف ولايت صورت خواهد گرفت ، صورت مساله کاملا روشن شده است . صورت مساله ای که تحليل گران تاکنون آن را در لفافه ، کمی پيچيده و غامض وتنها برای فهميدن قشر خاصی مطرح می کردند . آنها با عبارت هايی چون حکومت سلطانی و حکومت اسلامی به جای جمهوری اسلامی سعی در نشان دادن هدفی که برخی ها دارند ، داشتند .

 
At June 19, 2009 at 11:22 PM , Anonymous Anonymous said...

rooyeh : به گزارش خبرنگار رویه، آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجلس خبرگان رهبری با بعضی از مراجع تقلید قم و نماینده تام الاختیار آیت الله سیستانی دیدار کرد.
یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار رویه عنوان کرد: هاشمی رفسنجانی در دیدار با مراجع تقلید به نقل خاطرات از اوایل انقلاب و شیوه حل معظلات توسط رهبر کبیر انقلاب پرداخت.
این منبع که تاکید کرد نامش فاش نگردد افزود: بنظر میرسد نیمی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری تمایل به تشکیل "شورای رهبری" دارند.
وی در ادامه بیان کرد: آنچه که میشود بعنوان چکیده این جلسات عنوان کرد این است که راه حل معقول در شرایط فعلی استعفای محمود احمدی نژاد است.
وی گفت: رهبر انقلاب پدر و رهبر تمام مردم است و نه یک عده ی خاص. منتهی بنظر میرسد ایشان تمایل دارند پدر و رهبر عده ای خاص باشند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار رویه که آیا جلسه ی مجلس خبرگان رهبری در قم تشکیل میگردد یا خیر، گفت: " اجازه بفرمایید در شرایط کنونی از پاسخ به این سوال معاف گردم . مطمن باشید که بزودی خبر تشکیل جلسه یا عدم آن به اطلاع میرسد".

 
At June 19, 2009 at 11:35 PM , Anonymous Anonymous said...

Dear noble Mr Behnoud jan.
Good morning & Good luck

Who will feed my Cat ?

I

Will need

Someone to feed my cat

When i leave this world

though my cat is not ordinary

She only has three paws

Fire ,air

Water


I too pray for Iran every moment ,every day. it was the first time that i had voted. Politics is about power.We need people like you . Who are really
interested in Arts,in goodness and
beauty. thank you and good luck

Our glorious mystic Hafiz
I can not express my thoughts and feeling as beautifully as you have always done,but through poetry i want to show my solidarity with iranian people.With our writers.
Goethe and Garcia Lorca loved Hafiz
too. nobody will ever remember Ahmadi .This dangerous wicked child
how dare they to treat us like this?
Good morning

 
At June 20, 2009 at 1:15 AM , Anonymous iran banoo said...

salam va khasteh nabashid

 
At June 20, 2009 at 1:54 AM , Anonymous Anonymous said...

سلام اقای بهنود من برنامه شما را در بی بی سی قبل از انتخابات دیدم در اونجا شما گفتید که ما باید برنامه خود را بر اساس اینکه ما حداقل هستیم گفتید یعنی طرفداران دموکراسی در ایران کم هستند ایا هنوز هم شما این اعتقار را دارید یا به نظرتون این حرکت مردم هم دلیل دیگری بغیر از دموکراسی خواهی دارد

 
At June 20, 2009 at 2:22 AM , Anonymous Anonymous said...

احمدی نژاد اثبات گر هلو کاست خواهد بود اگر زمانه اجازه دهد.

 
At June 20, 2009 at 2:32 AM , Anonymous Anonymous said...

این دولت غیر قانونی هیچ غلطی نمی تواند بکند. ملت توی دهن این دولت می زنند . میزان فریاد دادخواهی ملت است . با کچلک بازی و تکبیر و سلام و صلوات نمی توان در روز روشن پا بر روی صداقت این ملت گذاشت . ملتی که میتواند پشتوانه باشد حالا به حضراتی که خود را مالک و وارث میدانند پشت کرده اند . باید اینان از غصه بمیرند . هر حرکت قهرآمیزی می تواند واکنشهای شدید داخلی از قبیل اعتصابات سراسری و اعتراض های مجامع بین المللی را بهمراه داشته باشد .

 
At June 20, 2009 at 5:29 AM , Anonymous Anonymous said...

لطفا تحلیل روانشناختی آقای احمدی نزاد را از قلم روانپزشک مشهور دانشگاه تهران بخوانید: http://salamatiran.com/NSite/FullStory/?Id=26409&type=3

 
At June 20, 2009 at 5:34 AM , Anonymous Anonymous said...

حیف اون مگس که بیاد رو سر اون بشینه

 
At June 20, 2009 at 6:10 AM , Anonymous کاکه تیغون said...

http://www.youtube.com/watch?v=8ZHt9XEH6xI

 
At June 20, 2009 at 9:36 PM , Anonymous Anonymous said...

من شنبه در میدان هفتتیر صحنه مشابهی دیدم که در آن عده ای از ماموران گارد ویژه را توی چمنهای میدان آماده باش نگه داشته بودند و آن ها از سر بی حوصلگی, تفنن,بی فکری یا هر چیز دیگر, داشتند با باتوم شته ها و مگسهای فضای سبز را می زدند.

 
At June 21, 2009 at 1:59 AM , Anonymous Anonymous said...

اين عوعو سگان شما نيز بگذرد
هم مرگ بر جهان شما نیز بگذرد
هم رونق زمان شما نیز بگذرد
وین بوم محنت از پی آن تا کند خراب
بر دولت آشیان شما نیز بگذرد
باد خزان نکبت ایام ناگهان
بر باغ و بوستان شما نیز بگذرد
آب اجل که هست گلوگیر خاص و عام
بر حلق و بر دهان شما نیز بگذرد
ای تیغتان چو نیزه برای ستم دراز
این تیزی سنان شما نیز بگذرد
چون داد عادلان به جهان در بقا نکرد
بیداد ظالمان شما نیز بگذرد
در مملکت چو غرش شیران گذشت و رفت
این عوعو سگان شما نیز بگذرد
آن کس که اسب داشت غبارش فرو نشست
گرد سم خران شما نیز بگذرد
بادی که در زمانه بسی شمعها بکشت
هم بر چراغدان شما نیز بگذرد
زین کاروانسرای بسی کاروان گذشت
ناچار کاروان شما نیز بگذرد
ای مفتخر به طالع مسعود خویشتن
تأثیر اختران شما نیز بگذرد
این نوبت از کسان به شما ناکسان رسید
نوبت ز ناکسان شما نیز بگذرد
بیش از دو روز بود از آن دگر کسان
بعد از دو روز از آن شما نیز بگذرد
بر تیر جورتان ز تحمل سپر کنیم
تا سختی کمان شما نیز بگذرد
در باغ دولت دگران بود مدتی
این گل، ز گلستان شما نیز بگذرد
آبی‌ست ایستاده درین خانه مال و جاه
این آب ناروان شما نیز بگذرد
ای تو رمه سپرده به چوپان گرگ طبع
این گرگی شبان شما نیز بگذرد
پیل فنا که شاه بقا مات حکم اوست
هم بر پیادگان شما نیز بگذرد
ای دوستان! به نیکی خواهم دعای سیف
یک روز بر زبان شما نیز بگذرد
شاعر: سيف فرغاني

 
At June 22, 2009 at 3:56 AM , Anonymous Anonymous said...

با سلام
اين كاريكاتوريست محترم يك گاف اساسي داده است و انهم كراوات شيك احمدي نژاد است كه در حال جست و خيز كردن به طرفين افشان گرديده است به اقاي گارلند بگوييد اگر اين بابا اهل فوكل و كراوات بود كه ما اينهمه مصيبت نداشتيم

 
At June 25, 2009 at 12:39 PM , Anonymous Anonymous said...

رأی ماروُ خوردی ولی کورخوندی‏
حق ما را بُردی ولی کورخوندی

خیال نکن از اربابت میترسیم
روده هاشوُ درمیاریم کورخوندی

خامنه ای ضحّاک مار بدوشه
ماکاوه ایم نمیدونی، کورخوندی

گوله زدی ندای ما روُ کشتی‏
بنام حق میکُشیمت کورخوندی

ملت ما همیشه برقراره
شما ها میرین، ما میمونیم، کورخوندی



رهبر ما نداست
پناه ما خداست

Neda Leader of Us
God Please Help Us

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home